نرم افزارحسابداری صدگان

عدالت مالياتي افزايش مي يابد

0 573

حسابداراپ

رييس كل سازمان امور مالياتي از افقي و عمودي شدن عدالت مالياتي خبر داد و گفت: در اصلاحيه قانون ماليات ها تلاش شده است تا عدالت مالياتي به نحو مناسبي افزايش يابد.

.

به گزارش شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا) به نقل از ايرنا ، علي عسكري با بيان اينكه در اصلاحيه قانون ماليات ها كاستي ها و ضعف هاي نظام مالياتي شناسايي و نكاتي كه لازمه پيشبرد مسايل اقتصادي در زمينه ماليات بوده جايگزين شده است، افزود: در قانون قبلي توجه عمده نظام مالياتي به نقش درآمدي آن بوده و به سياست گذاري توجهي نشده بود.

.

وي با اشاره به اينكه بحث عدالت با ابعاد افقي و عمودي همواره يكي از كمبودهاي نظام مالياتي كشور به شمار مي رفت، افزود: در عدالت افقي همه افرادي كه داراي درآمد همانند هستند بايد مالياتي متناسب با يكديگر پرداخت كنند.

.

به گفته ي وي‌، در ماليات عمودي نيز تمام افرادي كه صاحب درآمد بيشتري هستند بايد ماليات بيشتري نيز پرداخت كنند كه البته اين امر در قانون قبلي وجود نداشت و از خلاء هاي آن محسوب مي شد.

.

پندار سیستم

رييس كل سازمان امور مالياتي كشور اظهار داشت‌: دراصلاحيه قانون ماليات براي پاسخگويي به اين مشكل دو پايه مالياتي، ‌ماليات بر مجموع درآمد و ثروتˈ اضافه شده است.

.

وي تصريح كرد: براي افزايش عدالت عمودي پايه هاي مالياتي افزايش يافته ودر حوزه عدالت افقي نيز نوع تعاملات در قانون تغيير و بسترسازي هاي لازم براي عدالت افقي فراهم شده است.

.

عسكري با تاكيد بر اينكه،اصلاحيه قانون كاستي هاي مربوط به عدالت را پاسخ مي دهد،اظهار داشت: باز بودن راه هاي فرار مالياتي و طولاني بودن فرآيند دادرسي مالياتي نيز از ديگر كاستي هاي قانون مالياتي بود.

.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: طولاني بودن دادرسي مالياتي بسترهاي لازم براي فرار را در نظام مالياتي ايجاد مي كرد و افرادي كه در مسير قانون قرار مي گرفتند، به دليل طولاني بودن فرآيندها بيشترين استفاده را از مسير دادرسي مي كردند.

.

به گفته ي عسكري،‌ در اصلاحيه قانون ماليات ها جلوي فرار مالياتي در حد بضاعت گرفته شده و سرعت مسير دادرسي مالياتي بهبود مي يابد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.