نرم افزارحسابداری صدگان

شرایط تشکیل تعاونی‌های سهامی عام اعلام شد

0 873

حسابداراپ

مهر- مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه با تشریح شرایط و نحوه تشکیل شرکت‌های تعاونی سهامی عام، گفت: تاکنون ۲۵ موافقتنامه برای ایجاد این نوع از شرکت‌ها صادر شد.

.

پندار سیستم

علي حسين‌شهريور با اشاره به شرکت‌های تعاونی متعارف که طبق قانون تعاون در سال ۱۳۵۰، قانون تعاون در سال ۷۰ و اصلاحیه قانون بخش تعاون در سال ۷۷ تشکیل شده است، اظهار کرد: قوانین در این تعاونی‌ها به نحوی است که در آن هر شخص فقط یک حق رای دارد.
مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در شرکت‌های تعاونی سهامی عام یا شرکت‌های تعاونی نسل جدید کشور، هر شخص به میزان سهم خود حق رای دارد، ادامه داد: این مساله‌ باعث می شود، سرمایه‌های مردمی به سمت بخش تعاون سرازیر شود.

.
وی با اشاره به تعاونی‌های فراگیر ملی، گفت: این تعاونی‌ها در دو قالب تعاونی متعارف و تعاونی سهامی عام، به منظور فقرزدایی تشکیل شده است. شهریور با تشریح فرآیند تشکیل تعاونی‌های سهامی عام در کشور، تصریح کرد: اولین قدم برای تشکیل تعاونی سهامی عام این است که موسسین با دریافت دستورالعمل تشکیل و نمونه اساسنامه تعاونی سهامی عام ثبت‌‌نام نمایند تا مراحل بعدی اجازه تشکیل این تعاونی‌ها صادر شود. وی افزود: سقف تملک در شرکت‌های تعاونی سهامی عام برای اشخاص حقیقی ۵ درصد، برای اشخاص حقوقی ۵ درصد و برای تعاونی‌های فراگیر ملی و شرکت‌های تعاونی سهامی عام ۱۰ درصد است.

.
مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: در شرکت‌های سهامی عام موسسین باید ۳۵ درصد از میزان سهامی که تعهد کرده‌اند را پرداخت و گواهی آن را ارائه دهند و سپس مجوز لازم را از سازمان بورس و اوراق بهادار و مجوز اعلامیه پذیره‌نویسی را از اداره ثبت شرکت‌ها دریافت كنند.

.
این مقام مسوول‌ در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: چنانچه سرمایه شرکت‌های تعاونی سهامی عام کمتر از ۱۰ میلیارد ریال باشد از ثبت نزد سازمان بورس اوراق بهادار معاف هستند. شهریور گفت:‌ هم‌اکنون ۲۵ موافقتنامه براي تشکیل تعاونی سهامی عام صادر شده که ۷ تعاونی با ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی و سرمایه‌ای بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به ثبت رسیده است. وی در پايان گفت: تاکنون برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت که قبلا دارای ماهیت حقوقی شرکت سهامی خاص بودند به شرکت تعاونی سهامی عام تبدیل شده‌اند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.