نرم افزارحسابداری صدگان

دلايل تغيير فرآيند معاملات عمده در بورس و فرابورس تشريح شد

0 527

حسابداراپ

سنا- رييس‌ سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان اينکه در تغيير فرآيند معاملات عمده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس بحث يک شرکت خاص مطرح نيست، گفت: اين تغيير مشمول تمام معاملات عمده در اين دو بورس مي‌‌شود.

.

علي صالح‌آبادي افزود: موضوع ايجاد برخي تغييرات در دستورالعمل معاملات عمده، در جلسه اخير شوراي عالي بورس و اوراق بهادار مطرح و مقرر شد سازمان بورس دستورالعمل جديد را تصويب و به بورس تهران و فرابورس ابلاغ کند. 

پندار سیستم

.
وي پياده‌سازي الزامات مرتبط با مقررات پولشويي در دستورالعمل معاملات عمده در بورس اوراق بهادار و فرابورس را يکي از علل ايجاد برخي تغييرات در اين دستورالعمل عنوان کرد و گفت: براي اجراي قانون پولشويي به‌عنوان يکي از مهم‌ترين و جديدترين قوانين و مقررات کشور لازم بود، برخي تغييرات در دستورالعمل معاملات عمده ايجاد شـود. 

.
سخنگوي سازمان بورس ادامه داد: دومين علت تغيير در دستورالعمل معاملات عمده، موضوع آگهي مزايده‌هاي سازمان خصوصي‌سازي است که بر اساس اين آگهي‌ها، خريداران نبايد به اين سازمان بدهکار باشند. وي افزود: مواردي مشاهده شده است که خريداري در يک رقابت برنده مي‌شود، اما به دليل بدهي به سازمان خصوصي‌سازي، معامله باطل مي‌شود، به همين علت براساس تصميم جديد شوراي عالي بورس، مقرر شد از اين پس قبل از اينکه فردي در رقابت شرکت کند، اين موضوع مورد بررسي قرار گيرد تا ديگر مشکلي در اين زمينه به وجود نيايـد. سخنگوي سازمان بورس گفت: بنابراين به جاي اينکه ابتدا معامله‌ عمده در بورس يا فرابورس انجام و سپس اين معامله به دليل معوقات شخص به سازمان خصوصي‌سازي و يا مغايرت با قوانين پولشويي باطل شود، قبل از معامله موارد بالا بررسي خواهد شـد. 

.
صالح‌آبادي خاطرنشان کرد: دستورالعمل معاملات عمده متناسب با قوانين و مقررات جديد اصلاح خواهد شد و هفته جاري به بورس تهران و فرابورس ابلاغ مي‌شود.
وي گفت: بر همين اساس، تمام معاملات عمده در بورس و فرابورس تا ابلاغ دستورالعمل جديد متوقف خواهد بود که معاملات عمده باغميشه، آ.اس.پ و ذوب‌آهن در فرابورس نيز پس‌از ابلاغ دستورالعمل جديد معاملات عمده، در چارچوب همين دستورالعمل انجام خواهد شد.

.
رييس‌ سازمان بورس و اوراق بهادار در خاتمه‏، با اشاره به جلسه چهارشنبه گذشته شوراي عالي اصل ٤٤ قانون اساسي که با حضور رييس‌‌‌جمهور برگزار شد، گفت: در اين جلسه‏، ضمن ارائه گزارشي از آخرين وضعيت بازار سرمايه، موضوع تغيير ضوابط معاملات عمده در بورس و فرابورس نيز مطرح شد که با استقبال اعضاي شورا مواجه شد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.