- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

جزئیات معافیت از خرید بیمه خدمت سربازی

مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی گفت: تمامی بیمه شدگانی که تا قبل از ۷ مرداد ۱۳۸۵ خدمت سربازی آن‌ها به اتمام رسیده است و قبل از آغاز خدمت سربازی و بعد از آن بیمه‌پرداز تأمین اجتماعی باشند از خرید بیمه خدمت سربازی معاف می‌شوند.

.

محمدحسن زدا در گفت‌و گو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره جزئیات نحوه خرید بیمه خدمت سربازی اظهار داشت: براساس بخشنامه شماره ۹۵ که به تمام مراکز تأمین اجتماعی سراسر کشور ارسال شده است؛ تمامی بیمه شدگانی که تا قبل از ۷ مرداد ۱۳۸۵ خدمت سربازی آن‌ها به اتمام رسیده است و قبل از آغاز خدمت سربازی و بعد از آن بیمه‌پرداز تأمین اجتماعی باشند از خرید بیمه خدمت سربازی معاف هستند.

.

وی ادامه داد: افرادی که بعد از سال ۸۵ خدمت آن‌ها به اتمام رسیده است مشمول این قانون نمی‌شوند و باید نسبت به خرید خدمت سربازی اقدام کنند.

.

مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه خرید قسطی بیمه سربازی به دلیل برخی از مشکلات انجام نمی‌شود، بیان داشت: هر فردی که قبل از خدمت سربازی بیمه‌ شده تأمین اجتماعی نبوده می‌تواند پس از خدمت مدت زمان بیمه پردازی را خریداری کند.

.

زدا بیان داشت: بیمه شدگان می‌توانند برای پذیرش مدت خدمت نظام وظیفه هر زمانی که تمایل دارند به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنند اما باید توجه داشته باشند که هر چه برای این منظور دیرتر اقدام کنند به دلیل افزایش سطح دستمزدها مبنای کسر حق بیمه میزان مبلغی که باید پرداخت کنند بیشتر خواهد شد.

.

وی خاطرنشان کرد: مبنای محاسبه مدت خدمت نظام وظیفه، مدت زمانی است که به عنوان دوره سربازی در کارت پایان خدمت افراد ثبت شده است.

.