نرم افزارحسابداری صدگان

تسهیلات جدید برای دارندگان کارت بازرگانی

0 589

حسابداراپ

گمرک جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی تهران با امضای تفاهم‌نامه همکاری، تسهیلات تازه‌ای برای کارت‌های بازرگانی و صدور گواهی مبدأ فراهم کردند.

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران، تفاهم‌نامه تبادل الکترونیکی اطلاعات میان گمرک جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران، این امکان را فراهم می‌کند تا دارندگان کارت‌های بازرگانی برای تأییدیه صدور و تمدید کارت خود نیازی به مراجعه به گمرک نداشته باشند.

پندار سیستم

.
با اجرای این تفاهم‌نامه همه اطلاعات پروانه‌های گمرکی به صورت الکترونیک به اتاق تهران منعکس می‌شود و صادرکنندگان به ارائه پروانه گمرکی و حضور در اتاق تهران جهت صدور گواهی مبدأ نیازی ندارند.
طبق تفاهم‌نامه مزبور که در نوزدهمین نشست هیأت نمایندگان اتاق تهران به امضای عباس معمارنژاد، رئیس کل گمرک و یحیی آل‌اسحاق، رئیس اتاق تهران رسید، اطلاعات مورد نیاز دو طرف به صورت الکترونیکی مبادله می‌شود.

.
رئیس کل گمرک در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، با تقدیر از تلاش‌های دبیرکل اتاق تهران برای راه‌اندازی این سیستم، به تسهیل امور فعالان اقتصادی و کاهش نیاز به رفت‌وآمد آنان بین اتاق تهران و گمرک اشاره کرد و گفت: پیش از این، اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده کارت بازرگانی برای صدور و تمدید کارت خود لازم بود به گمرک مراجعه و تأییدیه دریافت کنند و بین گمرک و اتاق رفت‌وآمد داشته باشند، اما اکنون قرار است این کار با روش الکترونیکی انجام شود تا به مراجعه اشخاص به گمرک نیازی نباشد.

.
رئیس کل گمرک با تأکید بر تلاش برای تسهیل روند اجرایی صادرات کالا از کشور، به بی نیازی از مراجعه صادرکنندگان به اتاق تهران برای ارائه پروانه صادراتی اشاره کرد و افزود: پس از امضای این تفاهم‌نامه، صادرکنندگانی که برای دریافت گواهی مبدأ لازم بود به اتاق تهران مراجعه و پروانه صادراتی ارائه کنند ، دیگر نیازی به این کار ندارند، چراکه تمامی اطلاعات به صورت الکترونیکی در اختیار اتاق تهران قرار می‌گیرد.

.
وی تبادل الکترونیکی آمار و اطلاعات میان گمرک و اتاق تهران را یک گام رو به جلو در تسهیل روند فعالیت‌های اقتصادی دانست و اظهار داشت: تبادل الکترونیکی اطلاعات ازجمله میزان و حجم ورود و خروج کالا در گمرکات، بین اتاق تهران و گمرک از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.
یحیی آل‌اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز با تقدیر از تلاش گمرک برای همکاری با بخش خصوصی، راه‌اندازی این سیستم را خبری خوش برای فعالان اقتصادی توصیف کرد و گفت: با امضای این تفاهم‌نامه، تبادل اطلاعات و آمار بین این دو نهاد دولتی و خصوصی به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.