نرم افزارحسابداری صدگان

بررسی اصلاح قانون بیمه بیکاری در صحن علنی مجلس

0 532

حسابداراپ

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به ارجاع دوباره طرح اصلاحیه بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی از سوی دولت به‌علت نبود منابع مالی طرح، گفت: هم‌اکنون این طرح اصلاح و منابع مالی آن حذف شده است، از این‌رو این قانون در صحن علنی بررسی می‌شود.

.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ارجاع دوباره طرح اصلاحیه بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی از سوی دولت به‌علت نبود منابع مالی طرح، تصریح کرد: این طرح اواخر مجلس هشتم به تصویب اکثریت نمایندگان رسید که در نهایت در ابتدای مجلس نهم و با تأیید شورای نگهبان به دولت ابلاغ شد اما متأسفانه دولت به‌علت نبود منابع مالی این قانون را اجرایی نکرد.

.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی هم‌اکنون در کمیسیون اجتماعی و مجلس بررسی می‌شود، گفت: تاکنون موادی از این طرح که به‌علت داشتن بار مالی مورد اعتراض دولت بوده، به طور کامل حذف شده است.

.

وی  ادامه داد: هم‌اکنون دولت تأمین یک بخش از بار مالی طرح بیمه بیکاری را تقبل کرده است اما بخش دیگری از منابع مالی، برای پرداخت حق بیمه بیکاری کارمندان قراردادی دولتی بود که مجلس با بررسی، این منابع را حذف کرد.

پندار سیستم

.

قا‌ضی‌زاده‌هاشمی با اشاره قرار گرفتن طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی در دستور کار صحن علنی مجلس، یاد‌آور شد:‌ نمایندگان باید برای اجرای قانون بیمه بیکاری، بررسی این طرح را تسریع ببخشند.

.

این نماینده مجلس نهم، با بیان اینکه حل تبعات پیرامون بیکاری به‌طور حتم با اجرای قانون بیمه بیکاری کاهش می‌یابد، گفت: امیدوارم با اجرای این قانون ضمن رفع معضل اشتغال به رشد تولید ملی کشورمان که خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز است؛ کمک شود.

.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، ادامه داد: براساس طرح بیمه بیکاری دولت به بیکاران جویای کار مبلغی به عنوان وام، پرداخت می‌شود که این افراد پس از اشتغال به کار باید بر اساس جدول زمانبندی‌ شده آن‌را عودت دهند.

.

لازم به ذکر است که رد قانون بودجه ۹۱ مبلغ ۲هزار میلیارد تومان از محل هدفمندسازی‌ یارانه‌ها به اجرای قانون بیمه بیکاری اختصاص داده شده است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.