نرم افزارحسابداری صدگان

بانک مرکزی آماده ورود به بازار سکه است.

0 670

حسابداراپ

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه این بانک درحال ایفای تعهدات خود در بخش سکه های پیش فروش است، گفت: بانک مرکزی مشغول رصد دقیق بازار و پی‌گیری تحولات موجود در بازار سکه است.

.

پیمان قربانی تاکید کرد: هر زمان که لزوم ورود به بازار سکه از سوی بانک مرکزی احساس شود، این بانک با آمادگی کامل و بهره‌گیری از تمام توان، طرح‌های مورد نظر خویش را به اجرا می‌ گذارد.

.

به گزارش ایسنا، مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی درخصوص اوراق حواله سکه (پته)، به عنوان یکی از ابزارهای جایگزین سکه اظهار کرد: مدت اعتبار پذیرش حواله‌ها در تمامی شعب بانک ملی تا پایان سال ۱۳۹۱ بوده و پس از آن، حواله‌های یادشده صرفا در شعب صادرکننده دارای اعتبار خواهد بود

.

قربانی ‌با بیان این مطلب به ایسنا گفت: توصیه می شود دارندگان این حواله‌ها طی ماه‌های آتی و قبل از پایان سال، جهت دریافت سکه‌های خود به شعب بانک ملی ایران مراجعه کنند.

پندار سیستم

.

قربانی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس بند ۴ از هزار و یکصد و چهل و دومین مصوبه شورای پول و اعتبار مورخ بیست و هفت تیر ماه سال جاری مقرر شده است این بانک در سال جاری ، مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با نرخ سود علی‌الحساب ۲۰ درصد منتشر کند.

.

او ادامه داد: در نخستین مرحله از انتشار اوراق مشارکت، بانک مرکزی در سال جاری ۲۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با ویژگی‌های بازخرید یک ساله، سود علی‌الحساب ۲۰ درصد و معاف از مالیات با پرداخت هر‌ سه ماه یکبار و قابلیت بازخرید در بانک عامل، عرضه خواهد کرد.

.

گفتنی است؛ بانک‌های سپه، صادرات ایران، تجارت، اقتصادنوین و پارسیان به عنوان بانک‌های عامل، اوراق مزبور را عرضه خواهد کرد.

.

همچنین نرخ سود بازخرید اوراق ۱۹ درصد سالانه بوده و قابلیت معامله در بورس اوراق بهادار را نیز دارا است. همچنین مبنای محاسبه سود، ۳۶۰ روز و روزشمار می باشد و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بازپرداخت اصل و سود آن را تضمین کرده است.

.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.