نرم افزارحسابداری صدگان

بازگشایی ال سی‌های ریالی هدایت نقدینگی به بخش تولید

0 604

حسابداراپ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از سو مدیریت بانک مرکزی در هدایت نقدینگی به بخش تولید افزود: رییس کل بانک مرکزی در حالی از عدم گشایش ال سی های ریالی تا پایان سال خبرمی دهد که بازگشایی این ال سی ها جریان هدایت نقدینگی به بخش تولید را قوت بخشیده و نقش مهمی در حمایت از تولید داخلی خواهد داشت.

.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: متاسفانه کلیت سیاست های بانک مرکزی در جهت خلاف حمایت از تولید است و با وجود تذکرات پی در پی مجلس هیچ گونه تغییری در سیاست گذاری نیز دیده نمی شود.

.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این مسئله افزود: به طور کلی بانک مرکزی در هدایت نقدینگی به بخش تولید ناتوان است و در اثر همین موضوع نیز مشکلات متعددی به وجود آمده است.

.

قادری تورم افسارگسیخته فعلی را ناشی از عدم توان مدیریتی بانک مرکزی در هدایت نقدینگی به بخش تولید توصیف و تصریح کرد: نقدینگی که امروز در جامعه وجود دارد منجر به بروز تورم زیادی برای کشور شده که در اثر آن رشد قیمت ها نامعقول و کاهش قدرت خرید مردم نیز متاثر کننده است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر نیز بخش های تولیدی کشور در اثر نبود و کمبود نقدینگی تحت فشار هستند و بعضا حتی ناچار به تعطیلی واحدهای تولیدی خود می شوند.

پندار سیستم

.

قادری با انتقاد از خبر درج شده از رییس کل بانک مرکزی مبنی بر عدم بازگشایی ال سی های ریالی برای بخش خصوصی گفت:ال سی های ریالی ابزاری برای حمایت از تولید داخلی بود که متاسفانه در اثر اقدامات نادرست بانک مرکزی بخش خصوصی و تولیدی کشور از آن محروم شده است.

.

وی افزود:  رییس کل بانک مرکزی در حالی از عدم گشایش ال سی های ریالی تا پایان سال می دهد که بازگشایی این  ال سی ها جریان هدایت نقدینگی به بخش تولید را قوت بخشیده و نقش مهمی در حمایت از تولید داخلی خواهد داشت.

.

قادری بستن ال سی های داخلی را گامی در جهت تشدید تحریم ها توصیف و تصریح کرد:در شرایطی که گشایش ال سی های خارجی به روی تولیدکنندگان داخلی بسته است، بستن ال سی های ریالی قطع ریشه تولید کشور است و به طور کامل و واضح خلاف سیاست حمایت از تولید ملی است.

.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس  تاکید کرد:با توجه به نوساناتی که در بازار ارز به وجود آمد، گشایش ال سی های ریالی برای حمایت از بخش تولیدی ضروری است.

.

پیش از این مقرر شده بود که طرح توقف صدور ال سی به بخش خصوصی تا پایان سال رفع شود اما روز گذشته رییس کل بانک مرکزی از ادامه این طرح و عدم بازگشایی ال سی ها تا پایان سال خبر داده است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.