- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اوراق مرابحه به نزدیکی تالار شیشه‌ای رسیده است

سنا- معاون سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با درخواست های ارائه شده برای انتشار اوراق مرابحه این ابزار جدید تا دو ماه آینده روانه تالار شیشه‌ای می‌شود. علی سعیدی، معاون اجرایی سازمان بورس با اشاره به ارائه چند درخواست برای انتشار اوراق مرابحه اظهار كرد: با تدوین کامل مقررات این اوراق می‌توان گفت که زمان کوتاهی به ورود این ابزار جدید معاملاتی به بازار سرمایه باقی مانده است.

.

وی با اشاره به اینکه بخش‌های مختلفی می‌توانند از این اوراق استفاده کنند، خاطرنشان کرد: این اوراق دارای کاربری بیشتری در مقایسه با اوراق اجاره است؛ چراکه اوراق مرابحه در مواردی که اوراق صکوک قابل استفاده نیست هم کاربری دارد. سعیدی به کاربردهای اوراق مرابحه اشاره و اظهار كرد: این اوراق دارای کاربری‌هایی از جمله تامین سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه است، این در حالی است که صکوک چنین کاربردی ندارد.

.

وی با اشاره به دیگر ابزارهای مالی که تا پایان سال بستر لازم برای ورود آنها به بازار سرمایه فراهم می‌شود، تصریح کرد: مقررات اوراق سفارش ساخت در کمیته مقررات سازمان بورس در حال تدوین است. عضو هیات مدیره سازمان بورس با ابراز امیدواری نسبت به آماده شدن دستورالعمل‌ها در نیمه دوم سال تصریح کرد: تا پایان سال بستر لازم برای ورود این اوراق به بازار سرمایه فراهم می‌شود.

.