نرم افزارحسابداری صدگان

انجمن حسابداری مدیریت ایران تشكيل شد

0 606

حسابداراپ

 انجمن حسابداری مدیریت ایران به منظور گسترش و پيشبرد و ارتقاي علمي حسابداري مديريت تاسيس شد. عضو هيات مديره انجمن حسابداري مديريت ايران با اعلام اين خبر گفت: اين انجمن، گسترش و پيشبرد و ارتقاي علمي حسابداري مديريت و توسعه کيفي متخصصين و بهبود بخشيدن به امور آموزشي و پژوهشي دراين زمينه را دردستور کار خود قرار داده است.

.

دكتر رحماني درباره وظايف و فعاليت‌هاي اين انجمن توضيح داد: انجام تحقيقات علمي و فرهنگي در سطح ملي و بين‌المللي، همكاري با نهادهاي اجرايي، علمي و پژوهشي درزمينه ارزيابي و بازنگري و اجراي طرح‌ها و برنامه‌هاي مربوط به امور آموزش و پژوهش، ترغيب و تشويق پژوهشگران و تجليل از محققان و استادان ممتاز، ارائه خدمات آموزشي و پژوهشي و فني به صنايع، برگزاري گردهمايي‌هاي علمي در سطح ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي و انتشار كتب و نشريات علمي مهم‌ترين وظايف اين انجمن است.

.

وي درباره ضرورت‌ تشکیل اين تشكل گفت: در شرایط فعلی که بحث اقتصاد مقاومتی مطرح است دانش حسابداری مدیریت و متخصصان این حوزه می‌توانند به مدیران بنگاه‌های اقتصادی، سازمان‌های عمومی و دولتی در مدیریت صحیح هزینه‌های، اعمال کنترل‌های بودجه‌ای و بهبود بهره‌وری در راستای ارتقای کارآیی و اثر بخشی فعالیت‌ها کمک موثری كنند. رحماني خاطرنشان كرد: شناسایی و مدیریت ریسک استراتژیک و عملیاتی نیز یکی دیگر از حوزه‌هایی است که حسابداران مدیریت می‌توانند نقش آفرینی کنند.

پندار سیستم

.

بنابراين وجود یک تشکل علمی که بتواند تلاش‌های علمی و پژوهشی را انسجام بخشد و دستاوردها و تجارب را بین اعضا اشاعه دهد، بسیار ضروری است. استاد دانشگاه الزهرا يادآور شد: حسابداری مدیریت در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته و امروز حسابداران مدیریت نه تنها در بنگاه‌های تولیدی، بلکه در واحدهای خدماتی، سازمان‌های عام المنفعه مثل شهرداری‌ها و بیمارستان‌ها و سازمان‌های دولتی خدمات ارزنده‌ای را به مدیران ارائه و آنها را در اداره بهتر سازمان و ارتقای کارآیی عملیات و بهبود محصولات و خدمات کمک می‌کنند.

.

رحماني در پايان گفت: انجمن حسابداری مدیریت از طریق انتشار خبرنامه و مجله و نیز برگزاری کنفرانس، کارگاه و نشست‌های دوره‌ای ضمن ارتقا و به‌روز نگه‌داشتن دانش اعضا زمینه نوآوری و خلاقیت را در حوزه حسابداری مدیریت فراهم خواهد کرد و به سازمان‌ها و بنگاه‌ها در تعریف پروژه‌های پژوهشی و کاربردی کردن پژوهش و توسعه علم نافع کمک می‌کند و افزوده‌ای به بدنه دانش حسابداری مدیریت خواهد داشت.

.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.