نرم افزارحسابداری صدگان

آغاز به کار آزمایشی «مرکز مبادلات ارز»

0 583

حسابداراپ

 

مبادلات ارز فیزیکی است

رئیس کل سازمان توسعه تجارت با اعلام اینکه ارز در مرکز مبادلات ارزی به مسافران، دانشجویان و مردم عادی عرضه نمی‌شود، از آغاز به کار آزمایشی این مرکز تا دقایقی دیگر خبر داد و گفت: مبادلات ارز در این مرکز فیزیکی است.

.

 رئیس کل سازمان توسعه تجارت با اعلام اینکه ارز در مرکز مبادلات ارزی به مسافران، دانشجویان و مردم عادی عرضه نمی‌شود، از آغاز به کار آزمایشی این مرکز تا دقایقی دیگر خبر داد و گفت: مبادلات ارز در این مرکز فیزیکی است.

.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از فارس ،حمید صافدل در پاسخ به این سؤال که آیا دانشجویان خارج از کشور، مسافران و مردم عادی هم می‌توانند از این مرکز ارز خریداری کنند گفت: از آنجا که فعالیت مبادلات کالایی براساس ثبت سفارش در این مرکز صورت می‌گیرد لذا در مرکز مبادلات ارز صرفاً به موضوعات کالایی پرداخته می‌شود و سایر ارباب‌رجوع برای تأمین ارز خود براساس سازوکار بانک مرکزی باید عمل کنند.

.

وی افزود: کماکان اولویت یک و دو ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی دریافت می‌کنند و سایر اولویت‌ها می‌توانند از این مرکز ارز مورد نیاز خود را تأمین کنند اما در ابتدای کار از اولویت سه شروع می‌شود.

.

پندار سیستم

وی افزود: امروز و تا دقایقی دیگر با حضور جمعی از نمایندگان تشکل‌ها، نمایندگان مجامع صنفی و تجاری، هیئت‌رئیسه‌های اتاق ایران و تهران به صورت موردی ثبت سفارش با طی مراحل اداری و با مراجعه به نماینده بانک مرکزی که در این مرکز وجود دارد و همچنین ارجاع به بانک عامل فرایند اداری این کار انجام می‌شود و براساس سازوکاری که بانک مرکزی تعیین کرده است این مرکز از فردا به صورت اجرایی کار خود را آغاز می‌کند.

.

رئیس کل سازمان توسعه و تجارت گفت: کشف قیمت روزانه ارز براساس سازوکار بانک مرکزی است و مرکز مبادله ارزی به منزله یک پنجره واحد که اعضای آن وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، بانک‌های عامل و سایر دستگاه‌های مدیریت کالا هستند است که در حداقل زمان متقاضیان می‌توانند تقاضای خود را اعلام و ارز مورد نیاز را دریافت کنند.

.

وی افزود: وارد‌کنندگانی که ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی دریافت می‌کنند لیست آنها به سازمان حمایت ارسال می‌شود تا در نرخ‌گذاری و شبکه های توزیع آنها نظارت لازم صورت گیرد.

.

وی افزود: در مورد سایر گروه ها کشف قیمت رقابتی صورت می‌گیرد و دارندگان ارز در واقع بخش ریالی ۱۴.۵ درصد سهم شرکت ملی نفت، بخش ریالی صندوق توسعه ملی و همچنین بخشی از فروش محصولات پتروشیمی در بانک مرکزی می‌باشد.

.

صافدل گفت: فرایند ملاقات دارندگان و واردکنندگان ارز از این پس در اتاق‌های بازرگانی صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مبادلات ارزی در این مرکز به صورت فیزیکی است گفت: بله، مبادلات ارزی فیزیکی است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.