نرم افزارحسابداری صدگان

طلا روي ريل صعود

0 737

حسابداراپ

قيمت طلا در هفته گذشته از میانگين ۱۷۶۸/۶۲۵ دلار به ازاي هر اونس در ۱۷ سپتامبر، به ميانگين قيمت ۱۷۷۹/۱۲۵ دلار به ازاي هر اونس در ۲۱ سپتامبر رسيد و به بيشترين ميزان قيمتي طي ۷ ماه گذشته در بازارهاي جهاني، دست يافت.

.

به گزارش شركت كارگزاري سي ولكس كالا، مهم‌ترين اتفاقاتی که در هفته اخير در بازارهاي جهاني رخ داده و بازار طلا را نيز تحت تاثير خود قرار داده به شرح زير است: با انتشار اجراي دور جديد از سياست‌هاي انبساطي بانك مركزي آمريكا به منظور مقابله با بحران بيكاري و نيز افزايش ميزان سرمايه‌گذاري در اين كشور، ارزش نرخ برابري دلار در برابر يورو به كمترين ميزان در ۴ ماهه اخير رسيد. از اين رو در هفته گذشته سرمايه‌گذاران به دنبال يافتن مكاني امن به منظور فرار از تورم و حفظ ارزش دارايي‌هاي خود به فلزات گرانبها مانند طلا تمايل نشان دادند و به دنبال آن، قيمت طلا در هفته گذشته روندي صعودي يافت. 

.
با افزايش تقاضاي فيزيكي براي خريد فلزات گرانبها مانند طلا بهاي اين فلز گرانقيمت در هفته قبل با صعودي چشمگير همراه شد، به نحوي كه طلاي فيوچر تحويل ماه دسامبر با ۱۲ درصد رشد قيمت نسبت به اواسط ماه آگوست مواجه شد و به قيمت ۱۷۹۰ دلار به ازاي هر اونس رسيد.

.
بهاي طلاي فيوچر تحويل ماه دسامبر، با افزايشي ۳۰/۵ دلاري در روز جمعه هفته قبل به قيمت ۱۷۷۸ دلار به ازاي هر اونس، در بورس فلزات نيويورک معامله شد، به گزارش گروه تحقیقات سايت Kitco، از بین نظرسنجی انجام شده ۲۱ نفر در نظرسنجی‌ها شرکت كردند که از بین این افراد ۱۵ نفر پیش‌بینی افزايش قیمت برای طلا، ۴ نفر پیش‌بینی كاهش قیمت و ۲ نفر نظري خنثي را برای طلا در هفته آينده داشته‌اند.

.
مهم‌ترين عوامل تاثيرگذار بر قيمت طلا در هفته‌هاي آتي، سياست‌هاي بانک مرکزي اروپا در افزايش يا ثبات نرخ بهره بانکي، نحوه اقدام اتحاديه اروپا در مقابله با بحران بدهي به وجود آمده در کشورهاي اين منطقه، سياست‌هاي تورم‌زدايي چين و نيز آمار داده‌هاي اقتصادي اين کشور، فستيوال‌هاي كشور چين و هند، نرخ بهره بانکي فدرال رزرو آمريکا و گزارش اداره کار آمريکا، بروز بلاياي طبيعي، بهاي نفت در بازارهاي جهاني و همچنين بروز تنش‌هاي سياسي در کشورهاي جهان بود.

پندار سیستم

.

.

تحليل تکنيکال طلا
برای هفته معاملاتی آتی اين پيش‌بيني وجود دارد که به احتمال زیاد، طلا در اين هفته با روندي صعودي همراه شود. در اين صورت اگر طلا بخواهد روندي افزايشي داشته باشد، قيمت آن با عبور از نزديک‌ترين سطح مقاومتي که ۱۷۸۰ دلار به ازاي هر اونس است، به ۱۸۰۰ دلار نيز خواهد رسيد و در غير اين صورت چنانچه طلا بخواهد روندی نزولي داشته باشد، در صورت عبور کردن از ساپورت قيمتي ۱۷۵۰ دلار، احتمال اينکه قيمت آن به ۱۷۱۰ دلار به ازاي هر اونس نزول پيدا کند، وجود دارد.

.

.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.