نرم افزارحسابداری صدگان

سهامدارن بانك آرين : پولمان را پس بدهید!

0 561

حسابداراپ

به رغم سپری شدن ۶ ماه از لغو مجوز فعالیت بانک آرین و برگزاری مجمع سالانه، هنوز وعده های مسئولان مبنی بر استرداد وجوه محقق نشده تا سهامداران آن بار دیگر دست به نامه نگاری برای بهمنی شوند.

.
در پی لغو مجوز بانک الکترونیکی آرین با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی در اسفند سال گذشته و بروز چالش ها و نگرانی هایی برای حدود ۳ هزار سهامدار، این گروه بعد از اعتراض هایی در خرداد ماه سال جاری به رئیس کل بانک مرکزی نامه نوشتند و خواهان روشن شدن وضعیت شدند. بهمنی هم اعلام کرد فرصت اعمال افزایش سرمایه از ۲۰۰ به ۴۰۰ میلیارد تومان برای این بانک وجود دارد که یا با ادغام با سایر بانک ها بتواند بانک نیرومند دیگری راه اندازی کند و یا سهامداران نسبت به افزایش سرمایه اقدام کنند.

.
براساس گزارش فارس، به رغم سپری شدن حدود ۹ ماه از توقف نماد معاملاتی بانک آرین در فرابورس، اعلام وعده ها و حتی برگزاری مجمع سالانه در ۲۷ تیر، هنوز خبری و اقدامی از تعیین تکلیف این بانک و باز پرداخت سرمایه ها نشده تا سهامداران بار دیگر دست به نامه نگاری برند.
.
متن نامه تازه سهامداران بانک آرین
براساس این گزارش، دراین نامه به بهمنی که رونوشت آن به دفتر ریاست جمهوری، رئیس سازمان بورس، مدیران عامل فرابورس و بانک آرین ارسال شده آمده است: ما جمعی از سهامداران بانک الترونیکی آرین هستیم که در سال ۱۳۹۰ سالی که از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده بود، برای کمک به اقتصاد کشور و پرهیز از حبس سرمایه ملی در داراییهای غیر مولد مانند سکه طلا و دلار ، پس انداز خود را صرف خرید بانک الکترونیکی آرین در بازار فرابورس کشور نمودیم.

.
بانکی که با تکیه بر مجوز اخذ شده از نهاد تحت ریاست جنابعالی و شورای پول و اعتبار اقدام به پذیره نویسی نمود و پس از آن با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار تهران بر روی سهام آن معاملات ثانویه انجام گرفت.
.

پس از رشد عجیب قیمت سهام شرکت و انجام افزایش سرمایه سنگین ، متاسفانه با اتفاقات رخ داده در سیستم بانکی کشور قیمت سهام این بانک رو به افول گذاشت ولیکن ما با اعتقاد و اعتماد به سیستم پذیره نویسی بورس و اعتماد به اطلاعیه های منتشر شده توسط بانک مرکزی ( که شما به عنوان متولی اصلی آن شناخته می شوید )سهام های خود را نگه داشتیم تا اینکه در ۱۱ آبان ۹۰ نماد معاملاتی سهم مذکور برای ارائه اطلاعات بسته شد و عملا خرید و فروش سهم متوقف گردید. تا اینجا هم جای نگرانی نبود لیکن در اسفند ماه ۱۳۹۰ یعنی ۴ ماه پس از توقف نماد شرکت ، بانک مرکزی در اطلاعیه ای روند شکل گیری سرمایه در این بانک را مغایر با ضوابط اعلام و مجوز این بانک را بدلیل عدم رعایت ضوابط توسط موسسین لغو نمود و اعلام داشت مبالغ پذیره نویسی یعنی مبلغ ۱۰۰۰ ریال به ازای هرسهم دربانک مرکزی محفوظ و به سهامداران بازگردانده می شود.
.

متاسفانه اکنون پس از گذشت بیش از ۶ ماه از اطلاعیه بانک مرکزی شرکت به دلایلی چون پیگیری مجدد مجوز و عدم تصمیم گیری قطعی بانک مرکزی مبالغ پذیره نویسی اولیه را بازگشت نداده است و در آخرین پیگیری های ما مشخص شده که بانک الکترونیکی آرین در نامه شماره ۹۱.۰۷۰۳ مورخ ۸ مرداد ۹۱ کتبا انصراف خود را از پیگیری مجوز به بانک مرکزی اعلام و درخواست استرداد وجوه برای بازگشت سهامداران را داشته است که متاسفانه بانک مرکزی بنا به دلایلی که در هیچ کجا رسما اعلام نمی نماید از استرداد وجوه سهامداران سرباز زده است .
.

پندار سیستم

در ادامه این نامه خطاب به بهمنی آمده است: جناب آقای رییس؛ آمار رسمی منتشر شده توسط بانک مرکزی مشخص نموده تورم یک سال گذشته چیزی حدود۲۳.۵ بوده است و این درحالی است که بسیاری از سهامداران این بانک سهام را نه به قیمت ۱۰۰۰ ریال بلکه به مبالغی بسیار بالاتر در بازار فرابورس کشور خرید کرده اند ( بطور میانگین ۴۰ درصد بالاتر از قیمت پذیره نویسی) و هم اکنون سهامداران بانک از حبس پول خود در قریب به یکسال گذشته و در صورت استرداد ۱۰۰۰ ریال به ازای هر سهم بیش از ۵۰ درصد زیان می نمایند و این ظلمی بزرگ به سهامداران خرد شرکت می باشد که تاوان اشتباهات سهامداران عمده و نهادهای نظارتی را می دهند. ” گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری “

.

آیا بهتر نبود بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در همان بدو تشکیل سرمایه و قبل از انجام معاملات ثانویه و افزایش سرمایه روند تشکیل سرمایه شرکت را بررسی می نمود ؟
.

بهرحال باید پذیرفت در این موضوع بیش از پیش سهامداران خرد شرکت که شامل طیف وسیعی از مردم می باشند آسیب دیده و در صورت اهمال بیشتر در استرداد وجوه محبوس شده بر زیان این افراد هر روز افزوده خواهد شد.
.

در بخش پایانی این نامه هم قیده شده است : از شما به عنوان متولی و مسئول اصلی نظام بانکی کشور و ریاست نهادی که به گفته مدیران شرکت مبالغ پولی سهامداران در اختیار سازمان تحت نظارت شماست عاجزانه درخواست داریم به جای وعده و وعید های روزانه و ژورنالیستی که بعد از چند روز توسط معاونین شما تکذیب می گردد و تنها باعث کندی روند انحلال شرکت و بهانه جویی سهامداران عمده می شود، ترتیبی اتخاذ نمایید تا سهامداران خرد شرکت که بالغ بر ۳۰۰۰ نفر می باشند در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند با باز پس گیری سرمایه خود مرحمی بر زخم های زندگیشان بگذارند .
.

با تشکر جمعی از سهامداران بانک آرین

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.