نرم افزارحسابداری صدگان

پوشش بيمه نوسانات نرخ ارز ابلاغ شد.

0 670

حسابداراپ

رييس كل بيمه مركزي ايران از تدوين و ابلاغ آيين‌نامه پوشش نوسانات نرخ ارز خبر داد.

.

به گزارش خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيدمحمد كريمي رييس كل بيمه مركزي ايران در نشست خبري با اشاره به عملكرد و دستاوردهاي بيمه ايران درباره بيمه نوسانات نرخ ارز گفت: ما آيين نامه اين بيمه را تدوين كرده‌ايم البته در دنيا چنين بيمه‌نامه‌اي متداول نيست و يا انجام نمي‌شود و اگر بخواهند پوشش بدهند به صورت شريكي انجام مي‌شود.

.

وي خاطرنشان كرد: در آيين‌نامه‌اي كه در مورد نوسانات نرخ ارز تدوين و ابلاغ شده است عنوان شده تنها ۲۵ درصد مثبت و منفي نوسانات نرخ ارز پوشش داده مي‌شود و بيشتر از آن پوشش داده نمي شود.

.

كريمي خاطرنشان كرد: همچنين سه درصد به عنوان حق بيمه در نظر گرفته‌ايم كه اگر نرخ ارز افزايش پيدا كند صادركنندگان بيمه سود خواهند كرد. بر همين اساس نيز با توجه به اين كه نرخ ارز افزايش داشته تاكنون استقبال زيادي از اين بيمه نامه نشده است و درواقع براي تجار نمي صرفد كه اين حق بيمه را پرداخت كنند.

.

رييس كل بيمه مركزي ايران در مورد فعاليت شركت هاي بيمه ايراني در خارج از كشور و همچنين شركت‌هاي خارجي در داخل كشورمان گفت: بعد از اعلام سياست‌ها هنوز متقاضي خارجي نداشته‌ايم اما شركت‌هاي داخلي ما در كشورهاي عراق، افغانستان و حاشيه خليج فارس كه در برخي از آن‌ها نمايندگي هم داشته‌ايم فعال هستند.

.

وي با بيان اين‌كه اگر بيمه در كشور خوب جا بيفتد هيچ كس دغدغه و پريشاني ندارد گفت: صنعت بيمه نيز بر همين اساس بايد جهت رفع دغدغه‌هاي مردم توسعه پيدا كند. البته ارائه بيمه‌هاي نوين مي تواند كارساز باشد كه انعكاس آن توسط رسانه‌ها بسيار موثر است.

.

پندار سیستم

كريمي با بيان اين‌كه صنعت بيمه نياز به تبليغ و آشنايي مردم با آن دارد، گفت: فراگير‌شدن صنعت بيمه در ابعاد زندگي مردم احتياج به يك عزم جدي و ملي دارد و اين به دست نمي‌آيد مگر آنكه همه مردم با صنعت بيمه آشنا شوند و ما نيز به عنوان بيمه مركزي و نهاد حاكميتي و نظارتي مسووليت توسعه صنعت بيمه ايران را دارد.

.

وي با بيان اين‌كه كشور‌هاي پيشرفته دنيا همه دست به دست هم دادند تا اين صنعت در كشورشان رشد پيدا كند، گفت: هيچ‌گاه با اجبار فرهنگ بيمه توسعه نيافته است در حالي كه در ايران حتي بيمه شخص ثالث كه اجباري است برخي از مردم از آن استفاده نمي‌كنند.

.

وي گفت: در همه دنيا اطمينان مردم از بيمه است و ديديم كه در طوفان كاترينا مردم به سراغ دولت نرفتند، بلكه از شركت‌هاي بيمه خود خواستند تا نياز آنها را برطرف كنند و اين نشان مي‌دهد كه بيمه مي‌تواند تا چه ميزان آرامش و اطمينان را براي مردم ايجاد كند.

.

كريمي با بيان اين‌كه بايد براي حوادثي مانند زلزله، سيل و حوادث غيرمترقبه پيش‌بيني داشته باشيم، گفت: به قول مقام معظم رهبري زلزله بلايا نيست بلكه حادثه‌اي است كه بايد مديريت شود بنابراين ما در مسائلي مانند خشكسالي يا زلزله بايد مديريت خوبي داشته باشيم تا هزينه‌ي كمتري پرداخت شود.

.

وي با بيان اين‌كه بيمه مركزي مي‌خواهد بيمه‌هاي زندگي را توسعه دهد، گفت: در همين راستا مستمري براي زنان سرپرست خانوار و زنان خانه‌دار كه شغل‌شان خانه‌داري است، در دست اقدام داريم و مجوز آن را هم به شركت بيمه ملت داده‌ايم تا با بررسي‌هاي لازم به اين امر رسيدگي كند. در واقع زنان خانه دار با پرداخت وجوهي آينده‌ي روشني را براي خود ترسيم مي‌كنند تا بتوانند از مزاياي مستمري استفاده كنند.

.

وي با تصريح اين مطلب كه بيمه سرمايه‌گذاري است و هزينه نيست، گفت: بيمه يك ضرورت در زندگي است و بايد در سبد خانوار جايگاه ويژه داشته باشد.ضمن آنكه در كشور ما صنعت بيمه ۸۰ سال سابقه دارد، اما آنطور كه بايد و شايد توسعه پيدا نكرده است. اين در حالي است كه در ديگر كشور‌ها تمامي ابعاد زندگي آنها داراي بيمه است، بنابراين بايد اقدامات جدي‌تري براي توسعه‌ي بيمه‌هاي زندگي صورت گيرد.

.

كريمي با بيان اين‌كه در سال‌هاي اخير رشد خوبي در صنعت بيمه داشته است، گفت: حق بيمه توليدي در سال ۸۴ حدود ۱۷ هزار ميليارد ريال به ۹۰ هزار ميليارد ريال در سال ۹۰ بوده است. البته ظرفيت بيمه‌اي كشور ما خيلي بيشتر از اين است، چرا كه پرتفوي ما بسيار كم در مقابل كشور‌هاي ديگر است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.