- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

نرخ مرجع ؛ نرخی من‌درآوردی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تقاضا بخش خصوصی برای تاخیر یک ماه در راه اندازی بورس ارزرا مشکوک دانست و گفت:بازار بورس ضمانت اجرایی دارد وخریدار و فروشنده دراین بازار مشخص است پس چرا معاملات‌ ارزرا ازچهارراه استانبول نباید به بورس ببریم.

.

محمد حسن نژاد درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با طرح این پرسش که تاخیر یک ماهه چه تاثیری دارداظهار داشت: یک ماه فرصتی نیست که تغییری درروند کار بخش خصوصی ایجاد کند وفکر میکنم تعیین قیمت دربازار به صورت شناورمدیریت شود بهتر است.

.

نماینده مردم  مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی درادامه افزود: بازار بورس ضمانت اجرایی دارد وخریدار و فروشنده دراین بازار مشخص است پس چرا معاملات‌ ارزرا ازچهارراه استانبول نباید به بورس ببریم.

.

وی درباره اینکه دولت عرضه کننده اصلی ارز است و رقابت دراین بازار عادلانه نیست گفت: یک سری ایرادات این بازار که دولت پشت این بازار است وبازار رقابتی نیست را قبول دارم اما معامله دراین بازار شفاف تر از بازار استانبول است.

.

حسن نژاد اظهار داشت: ممکن است ارز صادرکنندگان و واردکنندگان ۱۵ روز دربورس طول بکشد تا نقد شود این ایراد وارد است از این رو به جای پاک کردن صورت مساله ومخالفت باراه اندازی بورس ارز،تسویه معاملات بورس را نقدی کنیم.

.

نرخ مرجع نرخ من درآوردی است

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دراین باره که نرخ ارز مرجع ۱۲۲۶ تومان است تصریح کرد: نرخ مرجع نرخ من درآوردی است و قرار نیست نرخ ارز ۱۲۲۶ تومان باشدبلکه این پیش بینی دولت و مجلس است و نرخ پایه ای است که دربودجه مانند قیمت نفت تعیین می شود و فکر می کنم بانک مرکزی درآمد اضافی که از فروش ارز به دست می آورد را باید به ردیف‌های متفرقه بودجه و حساب ارزی ببرد ازاین رو این درآمد از کسری بودجه جلوگیری می کند.

.

نماینده مردم  مرند و جلفا در مجلس همچنین درباره حذف دلاراز معاملات کشورهای عضو جنبش عدم تعهد افزود: با حذف دلار تقاضای دلار درجهان کاهش می یابد و ارزش دلار افت می کند.

.

به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس حذف دلار تاثیر منفی بر ارزش آن دارد اما دراقتصاد کشورهای عضو تحول خاصی ایجاد نمی کند.

.