- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

لايحه طرح تحول نظام مالياتي کشور تا آخر شهريور به مجلس ارسال مي شود.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور در جمع مديران کل امور مالياتي استانها ، از نهايي شدن پيش نويس لايحه طرح تحول نظام مالياتي و ارسال آن تا پايان شهريورماه به مجلس شوراي اسلامي خبر داد .

.

به گزارش رسانه مالياتي ايران ، دکتر علي عسکري امروز شنبه ۱۸ شهريور ماه و در مراسم افتتاحيه پانزدهمين اجلاس سراسري مديران مالياتي کشور در تهران ، خاطر نشان کرد : امسال سالي پرکار و ويژه براي نظام مالياتي کشور بوده و مسئوليت سنگيني بر دوش ماست که با تلاش و پشتکار و حميت مديران و کارکنان اين دستگاه ، به خوبي از عهده اين مسئوليت برخواهيم آمد.

.

وي ، تحقق درآمدهاي مالياتي ، اجراي آزمايشي طرح جامع مالياتي در سه استان از سه ماهه چهارم سال جاري ، ارسال لايحه طرح تحول نظام مالياتي به مجلس در شهريورماه و تهيه پيش نويس لايحه اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده تا پايان سال را از مهمترين برنامه هاي سازمان امور مالياتي کشور در سال جاري بر شمرد .

.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور، اصلاح نرخ ها و گسترش پايه هاي مالياتي ، اصلاح مشوق ها در راستاي افزايش شفافيت ، ايجاد رقابت و حمايت از توليد ، ارتقاء جايگاه ماليات به عنوان ابزاري براي مديريت اقتصاد کشور ، توسعه سيستم اطلاعات اقتصادي کشور ، ساده سازي و تسهيل فرايندها در راستاي افزايش مشارکت عمومي ، ارتقاء فرهنگ مالياتي از طريق پذيرش خوداظهاري موديان و برقراري ضمانت هاي اجرايي متناسب را از بنيادي ترين تغييرات لحاظ شده در لايحه تحول نظام مالياتي برشمرد .

.

دکتر علي عسکري ، همچنين از آغاز اجراي برنامه هاي مديريت تغيير در حوزه هاي پايلوت طرح جامع مالياتي در سه استان تهران ، اصفهان و کرمانشاه از نيمه دوم امسال خبر داد و گفت : به موازات اين اقدام ، تجهيزات و امکانات لازم و همچنين آرايش نيروي انساني متناسب با اين طرح در استان هاي مذکور فراهم خواهد شد و سال آينده نيز طرح جامع مالياتي به صورت ملي در تمامي ادارات کل امور مالياتي سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد.

.

وي خاطرنشان کرد : با توجه به ضرورت هاي وصول به موقع ماليات ها در سال جاري ، امسال تلاش مالياتي مان را بايد مضاعف کنيم تا در کنار طرح ها و برنامه هاي مهم نظام مالياتي در سال جاري ، درآمدهاي مالياتي پيش بيني شده نيز محقق گردد . دکتر عسکري با اشاره به اجماع فراگير مسئولان اقتصادي در استان ها براي دريافت ماليات حقه دولت در سال جاري ، اظهار داشت : به موازات ماموريت سازمان در خصوص تامين درآمدهاي مالياتي ، امسال سعي خواهيم کرد مساعدت هاي قانوني و همراهي و تعامل لازم را با موديان مالياتي داشته باشيم .

.