نرم افزارحسابداری صدگان

طرح شناسایی انبارهای خالی اجرا می‌شود

0 608

حسابداراپ

 

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: طرح شناسایی انبارهای خالی در کشور که همزمان با اجرای قانون هدفمندی آغاز شده، در حال اجرا است و بر این اساس سردخانه‌ها مکلف به دریافت کد شناسه ۱۳ رقمی از سازمان صنعت، معدن و تجارت مربوطه هستند. این در شرایطی است که آنها به طور مرتب باید موجودی انبارهای خود را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کنند.

.
محمدحسین مولاخواه تصریح کرد: پس از اینکه عمده‌فروشان، واحدهای تولیدی و شرکت‌های پخش، موجودی کالاهای مشمول این طرح را اعلام کردند، بازرسان شروع به انجام بازرسی از این انبارها و سردخانه‌ها می‌کنند و صحت و سقم آمار و اطلاعات را مورد بررسی قرار می‌دهند. وی اظهار کرد: بر این اساس آنها مکلفند هر ۱۵ روز یکبار به صورت مرتب موجودی خود را اعلام کنند.

.

پندار سیستم

این در شرایطی است که انبارداران، سردخانه‎داران و شرکت‌های پخش و بنکداران باید نسبت به اعلام موجودی ۵۰ قلم کالای ضروری به سامانه ثبت آمار انبارها و سردخانه‌های سازمان حمایت اقدام کنند.مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه هدف ما جلوگیری از انباشت کالا در انبارها و برنامه‌ریزی براساس ذخایر کالایی است، خاطرنشان کرد: در بازرسی‌های مدونی که انجام شده ۵۳۳ هزار مورد بازرسی از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تاکنون صورت گرفته که از این تعداد، ۸۵۰۰ پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.

.

مولاخواه ارزش این پرونده‌ها را ۵۱۷ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، تعداد انبارها و سردخانه‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته حداقل سی درصد افزایش یافته است، این در حالی است که به همین نسبت، موجودی ذخایر کالاهایی همچون سیمان خاکستری، فولاد خام، کاغذ، روغن نباتی خام نسبت به مدت مشابه ماه گذشته پنجاه درصد افزایش یافته است. 

.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.