- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

طرح تحول مالیاتی تا پایان شهریور به مجلس می رود

 افزایش ۱۲ درصدی درآمد مالیاتی در پنج ماه ابتدایی سال

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه درآمد مالیاتی در ۵ ماه ابتدایی امسال ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته، ابراز امیدواری کرد طرح تحول مالیاتی تا انتهای ماه جاری برای تصویب به مجلس ارائه شود.

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شبکه ایران، علی عسگری گفت: در ۵ ماه سپری شده از سال در مجموع ۱۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی کسب شده است که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد را نشان می دهد.

.
وی با بیان اینکه پیش بینی درآمد مالیاتی صورتگرفته برای امسال ۳۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است، ابراز امیدواری کرد با اقداماتی که از سوی سازمان امور مالیاتی صورت می گیرد این میزان از درآمد محقق شود.

.
هدفگذاری صورتگرفته حاکی از ۲۰ درصد افزایش در درآمد مالیاتی نسبت به آخرین آمار اعلام شده در این زمینه از سوی بانک مرکزی است.
بر اساس آخرین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی، میزان درآمدهای مالیاتی دولت طی مجموع سال ۸۹ بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

.
افزایش در میزان درآمدهای مالیاتی در حالی رخ می دهد که بر اساس برنامه پنجم توسعه قرار است با افزایش ۳۳ درصدی درآمد مالیاتی در هر سال، دولت در تامین هزینه های جاری و بودجه عمومی خود از درآمدهای نفتی کشور قطع وابستگی کند.
در این راستا نهادینه کردن نظام مالیاتی در کشور برای جلوگیری نظام مند از فرارمالیاتی مساله ای پراهمیت است که بندهایی از طرح تحول نظام مالیاتی هم به آن اختصاص یافته است.

.
از طرفی، دیروز ابعاد و جزییات طرح تحول مالیاتی از سوی محمدرضا فرزین، سخنگوی طرح تحول اقتصادی دولت تشریح شد که به اعتقاد کارشناسان گام های بلندی در آن در راستای قطع وابستگی به درآمدهای نفتی در بودجه جاری دولت در نظر گرفته شده است و بر اساس گفته های رییس سازما امور مالیاتی قرار است تا پایان ماه جاری به مجلس ارائه شود. 

.
در این خصوص رییس سازمان امورمالیاتی با اعلام اینکه طرح مذکور با همفکری کارشناسان مالیاتی این سازمان، دانشگاهیان و کارشناسان بیرونی صورت گرفته است، تحول مالیاتی مدنظر دولت را بسیار کامل و از جنبه های فراوان منحصر به فرد توصیف کرد.
عسگری هم چنین در خصوص زمان ارائه این طرح به مجلس برای تصویب را تا پایان ماه جاری اعلام کرد.

.