نرم افزارحسابداری صدگان

شناسايي فعالان اقتصادي از طريق حساب بانكي

0 525

حسابداراپ

معاون سازمان مالياتي با بيان اين‌كه با فراهم شدن دسترسي به حساب‌هاي بانكي، فعالان اقتصادي كه پرونده مالياتي ندارند شناسايي مي‌شوند و بايد ماليات پرداخت كنند، گفت: سازمان امور مالياتي هيچ رقمي را براي ميزان ماليات دريافتي از خانه‌‌هاي خالي اعلام نكرده است.

.

حسين وكيلي در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با بيان اينكه عمده كارهاي مربوط به نرم‌افزار طرح جامع مالياتي انجام شده و اكنون مراحل تست را طي مي‌كند، اظهار كرد: نصب آزمايشي اين نرم‌افزار در زمستان در استان‌هاي تهران، اصفهان و كرمانشاه انجام مي‌شود.

.

وي در ادامه با بيان اين‌كه كل طرح جامع مالياتي حدود ۳۲ پروژه را در بر مي‌گرفت، گفت: اين پروژه‌ها در مجموع مسير را براي اجراي نرم‌افزار هموار مي‌كنند به عبارت ديگر نمود طرح جامع در نرم افزار قابل مشاهده خواهد بود و مهم‌ترين بخش آن خدمات الكترونيكي سهل و آسان براي موديان محترم خواهد بود.

.

معاون ماليات‌هاي مستقيم سازمان امور مالياتي در ادامه با بيان اين‌كه مشكل اصلي ما در بحث فرار مالياتي، نبود اطلاعات كامل يا عدم امكان شناسايي برخي فعالان اقتصادي است، افزود: در شرايطي كه امكان دسترسي به حساب‌هاي بانكي فراهم شود فعالان اقتصادي كه پرونده مالياتي ندارند شناسايي مي شوند و بايد ماليات پرداخت كنند كه اين امر در اجراي دستورالعمل موضوع ماده ۱۲۰ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه محقق خواهد شد.

.

وكيلي با بيان اين‌كه اجراي طرح جامع مالياتي باعث شفافيت مي‌شود، گفت: معافيت مالياتي افرادي كه اظهار نامه ارائه نكرده اند لغو مي‌شود و به علاوه اين افراد مشمول جريمه نيز مي‌شوند.

پندار سیستم

.

موانع موجود براي دريافت ماليات از خانه‌هاي خالي

وي در ادامه درباره بسته مالياتي بخش مسكن تصريح كرد: ما مجري قانون هستيم و هر قانوني كه تصويب شود را اجرا مي‌كنيم اما اگر نظر سازمان را بخواهيد مشكل شناسايي و ارزش گذاري واحدهاي خالي وجود دارد.

.

معاون ماليات‌هاي مستقيم سازمان امور مالياتي با بيان اين كه در شناسايي خانه‌هاي خالي امكان فرار وجود دارد، افزود: يكي از مباني آمار مربوط به تعداد خانه‌هاي خالي كه از سرشماري به دست آمده است سه بار مراجعه توسط مامور آمار گير و عدم حضور ساكنين بوده كه دليل قطعي بر خالي بودن واحد مسكوني نيست بنابراين نمي‌توان به اين آمار استناد كرد.

.

وي مشكل ديگر اين طرح را چگونگي تعيين ارزش ملك دانست و اظهار كرد: اگر بنا باشد درصدي از ارزش روز به عنوان ماليات دريافت شود، مسئله اين است كه ارزش چگونه تعيين شود و اين در حالي است كه ممكن است ارزش دو واحد مسكوني كه در كنار هم در يك محله واقع شدند متفاوت باشد.

.

وكيلي افزود: در شرايطي كه اطلاعات كامل نيست و مبناي اجراي طرح تشخيص نظري و شخصي باشد از كنترل خارج مي‌شود و در نتيجه مي تواند آثار منفي داشته باشد.

.

اين مقام مسوول با تاكيد بر اين‌كه سازمان امور مالياتي هيچ رقمي را براي ميزان ماليات دريافتي از خانه‌‌هاي خالي اعلام نكرده است، تاكيد كرد: به نظر مي‌رسد مشكل مسكن تنها با توليد متناسب با نياز حل مي‌شود و در اين راستا بايد موانع موجود بر سر راه مسكن مهر حل شود و شرايط كسب سود غير منطقي در بازار مسكن را كه ازآن با عنوان سوداگري ياد مي‌شود را از بين برد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.