- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

شرایط برای اصلاح قانون کار فراهم نیست

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه زمان اصلاح قانون کار نیست، گفت: شرایط فعلی بنگاه ها، تامین کننده منافع کارگران نیست؛ بنابراین بهتر است تا بهتر شدن وضعیت این کار متوقف شود.

.

اولیاء علی بیگی در گفتگو با مهر در ارتباط با آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه اصلاح قانون کار و نتیجه مذاکرات طولانی کارگران، کارفرمایان و دولت، گفت: معتقدم قانون کار در زمانی باید اصلاح شود که شرایط برای انجام آن، مهیا باشد.

.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور اظهار داشت: با اینکه همراهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده دولت در جریان برگزاری نشست ها و انجام مذاکرات اصلاح قانون کار مناسب بود، اما در حال حاضر بهتر است اصلاح قانون کار دنبال نشود.

.

علی بیگی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی بنگاه ها، اصلاح قانون کار منافع کارگران و کارفرمایان را تامین نخواهد کرد، بیان داشت: بهتر است این کار زمانی انجام شود که بتوان برای بهبود وضعیت بازار کار، تضامینی را ارائه کرد.

.

به گزارش مهر، از ۷ سال پیش تاکنون اصلاح موادی از قانون کار به منظور به روز رسانی و کارآمدتر شدن آن مطرح و دنبال شده است.

.

هرچند در برخی مواقع پرونده آن متوقف شد، اما در نهای طی سال گذشته نشست ها و چانه زنی های فراوانی پیرامون آن که حدود ۵۰ درصد از کل شاغلان کشور را شامل می شود، صورت گرفت.

.

در نهایت کارگران و کارفرمایان توانستند بر روی بسیاری از مواد در نظر گرفته شده برای اصلاح به توافق برسند اما اختلاف نظرهایی نیز بر سر برخی دیگر از مواد مهم مانند مبحث قراردادها و حقوق و دستمزد باقی ماند.

.

چند ماه پیش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد لایحه اصلاح قانون کار را برای طرح و بررسی در دولت ارسال کرده است، اما این موضوع با واکنش نمایندگان کارگری مبنی بر بی اطلاعی از این اقدام و لزوم هماهنگی با مقامات کارگری و کارفرمایی مواجه شد.

.

قرار بود اصلاح قانون کار در دوره های پایانی مجلس هشتم مطرح و پیگیری شود، اما این امر محقق نشد و امروز نیز که مجلس نهم فعالیت خود را از چندماه قبل آغاز کرده است، هنوز پرونده اصلاح قانون کار به سرانجامی نرسیده است و به نظر می رسد چیزی برای پیگیری نمایندگان مجلس ارسال نشده باشد.

.