- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

زنان خانه دار از مزايای مستمری برخوردار می شوند.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: به یکی از شرکت های بیمه این مجوز داده شده است تا زنان خانه دار را از مزایای مستمری برخوردار کند این بدان معناست که آینده ای روشن برای خانواده ترسیم می شود.

.
کریمی در یک نشست خبری با اشاره به اینکه صنعت بیمه در کشور سابقه ۸۰ ساله دارد افزود: با این حال آن طور که باید و شاید این صنعت توسعه نیافته است.

.
وی اظهارداشت: در کشورهای پیشرفته دنیا امروز همه ابعاد مختلف زندگی بیمه نامه دارد.

.
کریمی ادامه داد: اگرچه در سال های اخیر تلاش های زیادی در صنعت بیمه شده است اما معتقدیم این مقدار کافی نیست و باید اقدامات جدی تری انجام شود.

.
وی به مهمترین اقدامات صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: حق بیمه تولیدی در سال ۸۴ ، ۱۷ هزار میلیارد ریال بود که این رقم در سال ۹۰ به ۹۰ هزار میلیارد ریال رسید که البته معتقدیم ظرفیت بیمه ای کشور بیش از این رقم است.

.
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: رشد سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹ حدود ۴۵ درصد بود که این میزان در نوع خود عالی است.

.
کریمی همچنین به خسارات پرداختی در سال ۸۴ اشاره کرد و ادامه داد: در آن سال ۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت و در سال ۹۰ این رقم به ۵۴ هزار میلیارد ریال بالغ شد.

.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث مدیریت ریسک اشاره کرد و گفت: در موضوع خسارت های رانندگی و جاده ای، این مدیریت به خوبی انجام شد که نقش پلیس و موضوع جاده ها و همچنین ارتقای آگاهی مردم نقش مؤثری در این زمینه داشت.

.
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: ذخایر مورد نظر و نظارت بیمه مرکزی برای استفاده در موارد فاجعه آمیز مانند زلزله هایی مثل زلزله بم در سال ۸۴، هزار میلیارد تومان بود در حالی که این رقم پارسال به ۴۳۰۰ میلیارد تومان بالغ شد.

.
کریمی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کمک به اعتبارات نیروی انتظامی و بهداشت و درمان اشاره کرد و ادامه داد: از سال ۸۶ تا امروز ۷۶۶ میلیارد تومان از صنعت بیمه به نیروی انتظامی کمک شد و همین طور ۱۳ هزار میلیارد ریال به وزارت بهداشت و درمان کمک شد.

.
وی گفت: همه بیمارستان های خصوصی و دولتی موظفند با این قانون به حوادث رانندگی چه آنهایی که بیمه دارند یا ندارند خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دهند.

.
رئیس کل بیمه مرکزی همچنین به شرکت های بیمه ای هم توصیه کرد: ۱۰ درصد حق بیمه خود را پرداخت کنند تا وزارت بهداشت بتواند خدمات لازم را انجام دهد.

.
کریمی در پایان از وزارت بهداشت و درمان در سطح تهران و سایر شهرستان ها از اقدام خوبشان در این زمینه تشکر کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: صنعت بیمه و بیمه ها نگرانی های مردم را دریافت و اطمینان و آرامش را عرضه می کنند که از اینرو این صنعت باید توسعه یابد.

.
وی با بیان اینکه اگر بیمه در کشورمان خوب معرفی شود و جا بیفتد هیچکس دغدغه و پریشانی نخواهد داشت افزود: توسعه صنعت بیمه به ارتقای فرهنگ مردم در این بخش و گفتمان و تبلیغ نیاز دارد.

.
وی گفت: فراگیر شدن صنعت بیمه و خدمات آن در ابعاد مختلف زندگی نیاز به عزم جدی و ملی دارد و رسانه ها در توسعه آن می توانند به یاری این صنعت بیایند.

.
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: هیچ گاه با اجبار نمی توان فرهنگ بیمه را توسعه داد و کشورهای پیشرفته نیز این تجربه را داشتند زیرا همه آنها در مسیر توسعه این صنعت دست به دست هم دادند.

.
کریمی ادامه داد: در همه جای دنیا درصد زیادی از اطمینان و آرامش مردم مربوط به بیمه هاست و این مطلب نشان داده است که اگر خدمات بیمه را یادآور شویم و به مردم معرفی کنیم، مردم هم از آن استفاده می کنند.

.
وی در ادامه گفت: ازجمله رویکردهای بیمه که به طور جدی پیگیر آن هستیم موضوع توسعه بیمه های زندگی است.
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: باید برای زندگی انسان ها فکر کرد و تأمین نیازهای زندگی افراد و قشرهای مختلف مردم به حمایت های بیمه ای نیاز دارد از این رو ما می توانیم در ابعاد مختلف زندگی انسان ها مؤثر باشیم.

.
کریمی ادامه داد: می توان در این خصوص آیین نامه ها و بخشنامه های لازم را تدوین کرد تا شرکت های بیمه ای بتوانند از آن استفاده کنند.

.
وی گفت: بیمه، سرمایه گذاری است و به هیچ وجه هزینه محسوب نمی شود و ضرورت زندگی امروز است.

.