نرم افزارحسابداری صدگان

دولت برای اخذ مالیات از ابزارهای تشویقی استفاده کند.

3 621

حسابداراپ

دبیر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره تدوین نظام جامع مالیاتی و تاثیر آن بر اقتصاد گفت: با الکترونیکی شدن دریافت وپرداخت مالیات درراستای اجرای آزمایشی نظام جامع مالیاتی، دریافت و پرداخت مالیات را تسهیل می کند.

.

غلامرضا اسدالهی درگفت و گوبا خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر این که دولت برای اخذ مالیات از ابزارهای تشویقی استفاده کند اظهار داشت: افزایش میزان درآمدهای مالیاتی نشان دهنده رونق اقتصادی است و هرچه میزان درآمدهای مالیاتی افزایش پیداکند به معنای این است که اقتصاد رونق پیداکرده است.

.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخزردرمجلس شورای اسلامی افزود: یکی از طرح های تحول دولت طرح تحول نظام مالیاتی است که نظام مالیاتی را به روز خواهد کرد.

.

وی گفت: مالیات را باید به سمت خود اظهاری برد واینکه دولت بدون اعمال فشار مالیات اخذکند وبیشتر از ابزارهای تشویقی استفاده کند.

.

پندار سیستم

اسدالهی اظهارداشت: الکترونیکی شدن سیستم دریافت مالیات منجر به این خواهد شد که مالیات دریافتی از افراد عادلانه و بر اساس فعالیتی که انجام می دهند باشد.

.

دبیر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه یکی از راههای متعادل کردن اقتصاد و توازن درثروت اخذ مالیات است افزود:مالیات یکی از منابع درآمدی کشور است و با رونق تولید افزایش یافته و وابستگی بودجه به نفت را کاهش خواهد داد.

.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخزردرمجلس  همچنین درباره عملکرد اجرای بانکداری بدون ربا دربانکها گفت: سال هاست که در خصوص سود سپرده ها و تسهیلات بانک ها شبهه ربوی بودن مطرح می شود و این مسئله به صورت یکی از دغدغه های مردم، روحانیون و مسئولان درآمده است.

.

وی با تاکید بر این که شبهه ربوی بودن سود و تسهیلات برخی از بانک ها صحیح است، افزود:در حال حاضر قانون بانکداری بدون ربا داریم اما بانک ها این قانون را به درستی اجرا نمی کنند .

.

دبیر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر این که اگر قانون بانکداری  بدون ربا به درستی اجرا شود شبهه به طور کامل رفع می شود، افزود: بر اساس احکام عقود اسلامی همانند مضاربه ، دو طرف معامله یعنی مردم و بانک  باید در کارکردها شریک شوند و نمی توان سود مشخص تعیین کرد چرا که این کار حکم ربا به پول می دهد.

.

محل تبلیغ شما

3 نظرات
  1. غلامپور می گوید

    سلام علیکم /
    منظور آقای دبیر کمیسیون را از این جمله که ؛
    ” الکترونیکی شدن سیستم دریافت مالیات منجر به این خواهد شد که مالیات دریافتی از افراد عادلانه و بر اساس فعالیتی که انجام می دهند باشد ” متوجه نشدم .
    به عبارتی ، الکترونیکی شدن سیستم دریافت مالیات چه ارتباطی به “عادلانه شدن مالیات دریافتی ” داشته و یا اینکه چگونه ” باعث وصول مالیات دریافتی بر اساس فعالیت مودی ” خواهد داشت .

  2. شفیع می گوید

    سلام

    خسته نباشید

    با عرض معذرت چرا خبر کاهش نرخ مالیات تکلیفی از ۵درصد به ۳درصد رو توی سایت نگذاشتین ؟

  3. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و احترام
    این قانون به تاریخ روز ابلاغ , درسایت قرار گرفت :
    شماره ۳۰۵۶۰ مورخ ۹۱/۶/۶ (قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مالیاتهای مستقیم)
    منتها چون عین عنوان قانون منتشر شده به چشم نمی آید هرچند در برچسبها و متن قانون , این تغیر را برجسته کرده ایم.
    در هرصورت از حسن توجه و لطف شما سپاسگذارم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.