- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

دریافت مالیات ارزش ‌افزوده پنج درصدی در بنگاه‌های املاک ‌وخودرو

 

یک مسوول سازمان امور مالیاتی گفت: بنگاه‌های معاملات املاک و خودرو موظف هستند، از خریدار و فروشنده ۵ درصد به عنوان مالیات بر ارزش افزوده دریافت کنند.

.

معاون مدیرکل مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی در گفت‌وگو با فارس، در مورد دریافت کمیسیون بنگاه‌ها و مالیات ارزش افزوده از مشتریان گفت: با توجه به اینکه بنگاه‌های معاملات املاک، نمایشگاه‌های خودرو، رستوران‌داران و هتلداران از سال گذشته طی دوره چهارم فراخوان شده‌اند، موظف هستند ۵ درصد به عنوان مالیات ارزش افزوده از مصرف‌کننده نهایی دریافت کنند.

.

برجعلی‌لو افزود: بنگاه‌های املاک چه کد رهگیری داشته باشند یا نداشته باشند، باید طبق قانون به عنوان مشمولان فراخوان مرحله چهارم، ۵ درصد نرخ مالیات ارزش افزوده برای سال جاری را از خریدار و فروشنده دریافت کنند و در پایان هر سه ماه به سازمان امور مالیاتی اظهار و پرداخت کنند.

.
وی گفت: چون مالیات ارزش افزوده به مصرف کننده نهایی یعنی مشتری نهایی تعلق می‌گیرد، بنابراین باید این ۵ درصد مالیات از خریدار و فروشنده نهایی دریافت شود.

.
برجعلی‌لو افزود: مالیات بر ارزش افزوده در مورد نمایشگاه‌های ماشین و همچنین رستوران‌داران نیز این گونه است، البته باید ۵ درصد مالیات دریافت شده در ذیل مبایعه‌نامه یا فاکتور فروش قید شود و در پایان هر سه ماه به سازمان امور مالیاتی اظهار و پرداخت شود.

 

..