نرم افزارحسابداری صدگان

جهش پياپي بورس تهران

0 590

حسابداراپ

رشد بازار فرابورس ديروز نيز پا به پاي افزايش رونق بورس تهران ادامه داشت تا فرابورس با انجام دو معامله عمده به ركورد جابه‌جايي ۱۵۴ ميليون سهم به ارزش ۹۸۲ ميليارد ريال دست يابد.

.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، رقابت براي انجام معامله بلوكي بالاست روز گذشته به سرانجام رسيد تا بلوك ۶۸ درصدي اين شركت ارزشي معادل ۳۶۶ ميليارد ريال را براي فرابورس به همراه داشته باشد.

.

همچنين ۵۳ ميليون سهم از نماد سيمرغ به ارزش ۳۵۱ ميليارد ريال در بازار پايه فرابورس به صورت توافقي مورد معامله قرار گرفت. بر اين اساس فرابورس رشد چشمگيري را در بازار ديروز ثبت كرد تا در كنار جابه‌جايي ۷۵ ميليون سهم به ارزش ۲۵۶ ميليارد ريال در بازار اول و دوم خود رشد ۱۹۶ و ۳۴۲ درصدي حجم و ارزش معاملات را در مقايسه با روز دوشنبه به ثبت برساند.

.

افزون بر اين، رقابت براي تصاحب بلوک ۶۸ درصدي شرکت خدمات مهندسي ساختمان و تاسيسات راه آهن (بالاست) پس از دو روز رقابت ميان سه شرکت حقوقي ديروز با ثبت قيمت ۱۴۱۱۳ ريال براي هرسهم در فرابورس به پايان رسيد.

.

سازمان خصوصي‌سازي از روز دوشنبه هفته جاري اقدام به عرضه تعداد ۲۵،۹۹۱،۳۹۵ سهم معادل ۶۸/۳۹ درصد از سهام شرکت خدمات مهندسي ساختمان و تأسيسات راه آهن (بالاست)، از طرف شرکت راه آهن جمهوري اسلامي ايران و به قيمت پايه ۱۳۷۶۱ريال براي هر سهم نمود که درنهايت پس از رشد حدود ۲/۵ درصدي و رسيدن به قيمت ۱۴۱۱۳ ريال براي هر سهم معامله شد.

.

پندار سیستم

در كنار دو معامله‌اي كه ديروز جهش قابل توجهي را در بازار فرابورس موجب شد، نمادهاي ذوب‌آهن، بانك دي، پالايشگاه نفت شيراز، ليزينگ ايرانيان و ميدكو مورد توجه بازار بودند كه نقش قابل توجهي در معاملات ديروز داشتند.

.

بیشترین حجم معاملات را در بازارهای اول و دوم فرابورس ذوب آهن اصفهان در بازار دوم با جابه‌جا‌یی ۳۱ میلیون و ۸۰ هزار سهم و با نرخ هزار و ۷۹۵ ریال داشت. کمترین حجم معاملات را نيز بیمه میهن در بازار اول فرابورس با جابه‌جا‌یی ۲۰۰ سهم و با قیمت پایانی هزار و ۸۹ ریال کسب کرد. بیشترین افزایش قیمت را هم در اين روز هلدینگ صنایع خاورمیانه در بازار اول با افزایش قیمت ۵ درصدي و قیمت پایانی ۲ هزار و ۳۵۳ ریال در سیستم معاملاتی ثبت کرد و بیشترین کاهش قیمت را سرمایه‌گذاری خوارزمی در بازار دوم با کاهش قیمت ۱،۴ درصد و قیمت هزار و ۲۶۵ ریال از آن خود کرد. بنابراين اطلاعات صف خريد «شراز» نيز در دقايق پاياني بازار با عرضه ۹ ميليوني ذوب شد تا تنها نماد ميدكو با افزايش صف خريد تا ۱۰ ميليون بدون عرضه باقي بماند.

.

خط كنسانتره اول اين شركت ديروز با حضور رياست‌جمهوري به بهره‌برداري رسيد و به اين ترتيب ميدكو از حالت طرح خارج شد و سهامداران اين شركت به روند سودآوري آن اميدوارتر شدند.

.

در همين حال در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره گواهی سپرده انصار با جابه‌جا‌یی ۲۲ هزار و ۹۵۵ برگه داشت.

.

با رونق معاملات سهام در فرابورس، قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز حدود ۲ تا ۳ درصد کاهش داشت و در مرز ۶۰ هزار تومان مبادله شد.

.

از سوي ديگر ديروز ۱۳۹،۳ ميليون سهم معادل ۱۹،۸۹ درصد از سهام شركت پتروشيمي داراب به نرخ پايه هر سهم هزار و ۵۸۳ ريال و با شرایط نقد و اقساط ۳۰ درصد نقد و مابقي اقساط ۳ ساله عرضه شد که خریداری نداشت.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.