نرم افزارحسابداری صدگان

جزئیات جدید از بورس ارز

0 725

حسابداراپ

مشاور ارشد وزیر صنعت، معدن و تجارت از پیش‌بینی ۶۰ میلیارد دلار ارز وارداتی و۱۰ میلیارد دلار ارز خدماتی برای بورس ارز خبر داد و گفت: گشایش اعتبار صنایع با ارز مرجع انجام نخواهد شد و تلاش دولت این است که پیمان‌سپاری ارزی صورت نگیرد.

.

محمود دودانگه در مورد انتقادهای برخی از صنعتگران از جمله تولیدکنندگان لوازم خانگی مبنی بر توقف پرداخت ارز برای واردات مواد اولیه گشایش اعتبار شده، از سوی بانک‌های خصوصی به فارس گفت: با توجه به اولویت‌بندی انجام شده برای تخصیص ارز ۱۲۲۶ تومانی، غذا و دارو در اولویت‌های اول و دوم قرار دارند و بقیه اولویت‌ها مشمول دریافت ارز مرجع نبوده‌اند.

.

پندار سیستم

او تاکید کرد: رشته‌های صنعتی خارج از اولویت‌های اول و دوم باید برای واردات مواد اولیه مورد نیاز خود از ارز صادراتی یا آزاد استفاده کنند. دودانگه در ادامه در مورد راه‌اندازی بورس ارز و مخالفت‌های صورت گرفته با این مساله نیز گفت: ایجاد بورس ارز منتفی نشده؛ بلکه نیاز است تا تعامل بیشتری برای این کار با بخش خصوصی انجام شود تا ثبات بازار ارز با همراهی بیشتر فعالان عرصه اقتصادی صورت گیرد.

.

او با بیان اینکه بورس ارز تنها راه برای حل مشکل بازار ارز نیست، اظهار كرد: باید در چارچوب ظرفیت‌های بورس ارز به آن توجه شود و علاوه بر این، باید سیاست‌گذاری‌های دیگری نیز برای ایجاد ثبات در بازار ارز دنبال شود.

.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.