نرم افزارحسابداری صدگان

جزئیات بخشودگی جرائم بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی

0 651

حسابداراپ

به گزارش اداره کل روابط عمومی، دکتر سعید مرتضوی مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در بازدید از روند تکمیل دیتا سنتر سازمان با تأکید بر تسریع روند مکانیزه شدن کامل امور اداری و بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی درباره بخشودگی جرائم بیمه‌ای افزود: تصویب بخشودگی جرائم اقدامی ارزشمند در حمایت از بخش تولید کشور محسوب می‌شود و این امر حمایت از تولید و کاهش قیمت تمام شده را به دنبال دارد و زمینه‌ساز رونق اقتصادی است.

.
وی با اشاره به ارتباط دائم و سازنده تأمین‌اجتماعی با کارفرمایان و بیمه‌شدگان و ارائه خدمات گسترده به اقشار مولد جامعه از کارفرمایان دعوت کرد که از فرصت فراهم شده به نحو مطلوب استفاده کنند و با مراجعه به واحدهای اجرایی تأمین‌اجتماعی از مزایای درنظر گرفته شده براساس این قانون بهره‌مند شوند.

.
دکتر مرتضوی استفاده از مزایای مربوط به این قانون را نیازمند پرداخت و یا تعیین تکلیف اصل حق‌بیمه کارفرمایان مدیون تا پایان آذر سال‌جاری عنوان کرد و گفت:‌ درصورتی که کارفرمایان یادشده درخواست کتبی مبنی بر پرداخت بدهی‌های معوقه قطعی بابت حق‌بیمه و بیمه بیکاری لغایت اسفند ۱۳۹۰ کارگاه خود را به سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه و مبلغ مربوطه را تا تاریخ ۳۰/۹/۹۱ پرداخت کنند از ۹۰ درصد بخشودگی جرائم متعلقه برخوردار می‌شوند.

.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: چنانچه کارفرمایان یادشده قادر به پرداخت یک جای بدهی‌های قطعی معوقه لغایت اسفند ۹۰ نباشند، می‌توانند درخواست کتبی خود را حداکثر تا تاریخ ۳۰/۹/۹۱ مبنی بر تقسیط بدهی کارگاه به شعبه تأمین‌اجتماعی ارائه و ثبت دفتر کنند که در این صورت به ازای هر ماه مشمول ۱۰ درصد کاهش بخشودگی می‌شوند.

.
دکتر مرتضوی نحوه محاسبه بخشودگی به ازای هر ماه ۱۰ درصد را به این شرح تشریح کرد:
درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۰/۱۰/۹۱ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۸۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

.
درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۰/۱۱/۹۱ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۷۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

.
درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۰/۱۲/۹۱ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۶۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

.
همچنین درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۱/۱/۹۲ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۵۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

پندار سیستم

.
درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۱/۲/۹۲ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۴۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

.
درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۱/۳/۹۲ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۳۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

.
درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۱/۴/۹۲ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۲۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

.
درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۱/۵/۹۲ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۱۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تقسیط بدهی بیمه‌ای را فرصتی مغتنم برای واحدهای تولیدی کشور ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که کارفرمایان در مهلت مقرر نسبت به تعیین تکلیف بدهی خود اقدام و از مزایای مربوطه بهره‌مند شوند.

.
دکتر مرتضوی پرداخت به موقع اقساط توسط کارفرمایان برای بهره‌مندی آنان از مزایای درنظر گرفته شده را ضروری دانست و گفت: چنانچه کارفرما اقساط مقرر را تا سررسید قسط بعدی پرداخت نکند، بدهی تبدیل به حال شده و جرائم نسبت به مانده بدهی از تاریخ تبدیل به حال دریافت خواهد شد و جرائم مطالبه شده قبلی نیز به نسبت مانده قابل وصول است.

.
همچنین جرائم حق‌بیمه‌های متعلقه کلیه کارگاه‌هایی که لغایت اسفند ۹۰ نسبت به پرداخت اصل حق‌بیمه خود اقدام نموده‌اند از ۹۰ درصد بخشودگی جرائم متعلقه برخوردار می‌شوند.

.
مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه تأمین‌اجتماعی مکلف به ارائه بهترین خدمات به بیمه‌شدگان به عنوان صاحبان اصلی این سازمان است، افزود: ارائه خدمات غیرحضوری به بیمه‌شدگان از اولویت‌های اصلی تأمین‌اجتماعی محسوب و ارائه خدمات مطلوب با بهره‌گیری از امکانات نوین ارتباطی فراهم می شود.

.
دکتر مرتضوی در خاتمه درباره بکارگیری اینترنت ملی واستفاده از خطوط اختصاصی مخابراتی را زمینه‌ساز ارائه خدمات مطلوب به بیمه‌شدگان ارزیابی کرد و ادامه داد: به کارگیری آخرین فن‌آوری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دنیا و سرویس‌دهی مرکز داده‌های سازمان تأمین‌اجتماعی نویدبخش تحول اساسی در خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی است و امیدواریم ارائه این خدمات نوین، رضایتمندی هرچه بیشتر بیمه‌شدگان را فراهم کند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.