نرم افزارحسابداری صدگان

تغییر سیاست تعرفه‌ای با راه‌اندازی بورس ارز

0 547

حسابداراپ

 تعدیل تعرفه‌ها در راه است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تغییر سیاست تعرفه‌ای همزمان با راه‌اندازی بورس ارز در روزهای آینده خبر داد. 

.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مهر، حمید صافدل در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به راه اندازی بورس ارز در روزهای آینده گفت: اگر راه اندازی این بورس نهایی شود با الزامات مدنظر بانک مرکزی، سازمان بورس و کپ و گفتی که میان بخش خصوصی و سازمان توسعه تجارت شکل گرفته است، به طور قطع نیاز به تغییر در سیاست‌های تعرفه‌ای وجود دارد.

.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش مهر افزود: ‌این تغییر در سیاست‌های تعرفه‌ای به مفهوم تعدیل در تعرفه‌ها است و به طور قطع برای گروهی از کالاهایی که در حوزه تامین نیاز بخش تولید و کالاهای نیمه ساخته هستند، حتماً تعدیل تعرفه‌ای صورت خواهد گرفت.

.

پندار سیستم

وی تصریح کرد: این موضوع برای کارشناسی بیشتر و تایید نهایی به اداره کل مقررات واردات و صادرات ارجاع شده است تا بتوان همزمان با راه اندازی بورس ارز این تغییرات را اعمال کرد.

.

به گفته صافدل، نیاز به یکسان سازی در تعرفه‌ها وجود دارد، چرا که هم اکنون ۲۵ طبقه تعرفه در کشور وجود دارد که از صفر درصد مربوط به واردات طلای خام تا سایر تعرفه‌های بالاتر تعریف می‌شود که این موضوع خطر کم اظهاری یا بیش اظهاری را افزایش می‌دهد.

.

وی گفت: تعدیل تعرفه‌ها و یکسان سازی آن منجر به کاهش مراحل ترخیص و آسان تر شدن کار ارزیاب‌های گمرک می‌شود که خود می‌تواند از برخی مفسده‌ها جلوگیری کند.

.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پوشش نوسانات و نرخ ارز خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه کمیته توسعه صادرات در حضور معاون اول رئیس جمهور کلیات طرح پوشش نوسانات نرخ ارز تصویب شد که برای جمع بندی نهایی و دریافت دیدگاه‌های بخش خصوصی به صندوق ضمانت صادرات ایران برگشت خورد که امیدواریم در جلسه آتی شورای عالی صادرات غیر نفتی بتوان تصویب نهایی آن را شاهد بود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.