نرم افزارحسابداری صدگان

بكار‌گيري ابزار بيمه‌كننده سهام دليل مثبت‌شدن بورس

0 593

حسابداراپ

معاون شركت به استقبال سهامداران از ابزار مصون ساز يا بيمه كننده سهام اشاره كرد و از افزايش شركت‌هاي عرضه كننده اوراق اختيار فروش تبعي خبر داد.

.

 علي صحرايي ـ معاون شركت بورس اوراق بهادار تهران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در خصوص تاثير به كارگيري اوراق اختيار فروش تبعي در بورس گفت: هدف ما از به كارگيري ابراز جديد اين است كه سهامداران جزء را پوشش ريسك دهيم تا آنها نگراني نداشته باشند و بازدهي حداقل معادل بازدهي سپرده هاي بانكي و اوراق مشاركت را كسب كنند.

 .

وي افزود: لذا اوراق فروش تبعي يك ابزار اطمينان‌بخش به بازار است تا سرمايه‌گذاران نگران نباشند و بدانند كه سرمايه‌گذاري آنها مورد حمايت از بازار قرار مي‌گيرد.

.

معاون شركت بورس ادامه داد: درست است كه اين ابزار با ۲ نماد آغاز شده است، ولي پيام روشني را به سرمايه‌گذاران داده است كه در بورس سرمايه‌گذاري كنند.

 .

پندار سیستم

وي با بيان اين‌كه به كارگيري ابزار مصون ساز يا بيمه‌كننده سهام در بورس باعث استقلال سهامداران و افزايش درصد اطمينان‌بخشي شده است، عنوان كرد: در حال حاضر مذاكرات با ساير شركت ها در حال انجام است و قرار است تعداد شركت‌هاي‌ عرضه‌كننده‌ي اين اوراق به تدريج افزايش يابد.

 .

صحرايي با بيان اين‌كه بورس محدوديتي براي افزايش تعداد شركت‌هاي عرضه‌كننده‌ي اوراق ندارد،اعلام كرد: بخش عمده‌ي مثبت‌شدن بورس در روزهاي اخير به دليل به كار‌گيري اين ابزار جديد در بورس تهران است.

 .

وي در مورد تغييرات احتمالي در اوراق اختيار فروش تبعي گفت: فعلا تغييراتي در اين ابزار اعمال نمي‌شود، اما اگر ضروري باشد، در ميزان تعيين سقف يا موارد ديگر تغييراتي در نظر گرفته مي‌شود.

. 

به گزارش ايسنا، دستورالعمل عرضه اوراق اختیار فروش تبعی برای سهام شرکت‌های پذیرفته ‌شده در بورس توسط هیات مدیره سازمان بورس و در راستاي پوشش ريسک و حمايت از سرمايه گذاران در روز ۱۶ مرداد تصويب شد و از روز ۲۵ مرداد ماه با عرضه اوراق اختيار فروش تبعي سهام شرکت پتروشيمي کرمانشاه رسما آغاز به كار كرد.

 .

در حال حاضر شركت‌هاي چادرملو و گل گهر به همراه پتروشيمي كرمانشاه اقدام به انتشار اين اوراق در بورس تهران مي كنند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.