- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

بازار اندكي آرام شد

دادوستدهاي بازار ارز و سكه در غياب معاملات طلاي جهاني با نوسان اندكي در دومين روز دنبال شد و دامنه نوسانات قيمت سكه در قراردادهاي آتي نيز به زير دو درصد رسيد.

.

از جمله دلايلي كه براي كاهش نوسانات نام برده مي‌شود بحث تزريق ارز به بازار بوده؛ زيرا صحت و سقم اخبار و گزارش‌هاي مربوط به عرضه دلار هر روز جنبه ديگري به خود مي‌گيرد. اين در شرايطي است كه تحليلگران بر اين باورند تا زماني كه گمانه‌زني‌ها پيرامون اين مساله ادامه داشته باشد و تزريق دلار به اندازه تامين نياز بازار صورت نگيرد، دادوستدها به صورت نوساني دنبال مي‌شود.

.
صحبت‌هاي وزير امور اقتصادي و دارايي پيرامون اينكه «تزريق ارز در چارچوب قانوني اين وزارتخانه نيست» و از سويي گفته رييس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا پيرامون اينكه «ريشه التهاب اخير ارزي اظهارنظر غير‌كارشناسي برخي مسوولان است» به نوعي روي تغييرات روند قيمت‌ها تاثيرگذار بود. در همين حال معامله گران بازار آتي با اشاره به پارامترهاي موجود معتقدند سررسيدهاي شهريورماه از نگاه خريداران همچنان ارزنده است و به همين دليل احتمال نكول فروشندگان در روز پاياني معاملات براي اين سررسيد دور از ذهن نيست.

.

براساس تازه‌ترين اطلاعيه منتشر شده بورس كالاي ايران، با نزدیک شدن موعد تسویه قرارداد آتی سکه برای تحویل در شهریورماه، قرارداد آتی سکه برای تحویل در دی ماه سال‌جاري از روز چهارشنبه ۲۹ شهریورماه در بازار قراردادهای مشتقه کالایی راه‌اندازی می‌شود. موعد سررسید قراردادهای آتی سکه برای تحویل شهریورماه روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری خواهد بود.

.

روند قيمت‌ها در بازار آتي در شرايطي صبح با كاهش اندكي رو به رو شد كه عصر افزايش قابل توجهي داشت؛ سكه سررسيد شهريورماه با افزايش ۱۲/۲ درصدي در مبادلات عصر در محدوده ۹۳۵ تا ۹۵۰ هزار تومان، سررسيد مهرماه با افزايش ۵۸/۱ درصدي در مبادلات عصر و كاهش ۱۰/۰ درصدي در مبادلات صبح در محدوده ۹۵۴ تا ۹۷۰ هزار تومان، سررسيد آبان‌ماه با افزايش ۸۷/۱ درصدي در مبادلات عصر و كاهش ۱۳/۰ درصدي در مبادلات صبح در محدوده ۹۷۱ تا ۹۹۱ هزار تومان و سررسيد آذرماه با افزايش ۵۷/۱ درصدي در مبادلات عصر و كاهش ۳۴/۰ درصدي در مبادلات صبح در محدوده ۹۹۱ تا يك ميليون و ۱۰ هزار تومان قرار گرفت.

.

.

منبع : دنیای اقتصاد

.