نرم افزارحسابداری صدگان

انتشار چک‌پول‌ ۲۰۰هزارتومانی منتفی شد.

0 728

حسابداراپ

پندار سیستم

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه برنامه قبلی این بانک در انتشار چک پول‌های ۲۰۰ هزار تومانی منتفی شده است، گفت: فعلا برنامه‌ای برای خروج ایران چک‌های ۵۰ هزار تومانی از بازار نداریم.
.
محمود بهمنی در گفتگو با مهر از آخرین سیاست‌های بانک مرکزی در مورد ساماندهی ایران چکها و همچنین برنامه انتشار چک پولهای جدید خبر داد و گفت: هم اکنون همکاران ما در بانک مرکزی در حال کار بر روی سیاستهای جدید بانک مرکزی در این بخش هستند.
.
رئیس کل بانک مرکزی در ارتباط با جمع آوری چک پولهای ۵۰ هزار تومانی از بازار، اظهار داشت: فعلا جمع آوری ایران چکهای ۵۰ هزار تومانی از بازار جواب نمی دهد و لازم نیست.
.
بهمنی خاطر نشان کرد: ما بر روی خود چکهای مصرفی مردم برنامه داریم ولی ایران چکها را تغییری اعمال نخواهیم کرد و با همین روال فعلی ادامه خواهیم داد.
.
وی همچنین در مورد آخرین وضعیت انتشار ایران چکهای ۲۰۰ هزار تومانی که چند سال پیش توسط بانک مرکزی دنبال و تعدادی نیز به چاپ رسیده بود، خاطر نشان کرد: برنامه ای برای انتشار چک پول‌های ۲۰۰ هزار تومانی نداریم.
.
به گزارش مهر، چند سال پیش بانک مرکزی برنامه ای را برای انتشار چک پولهای ۲۰۰ هزار تومانی پیش بینی کرده بود و حتی برای این منظور چک پولهای جدید را نیز طراحی و تعدادی هم چاپ کرده بود، اما حال رئیس کل بانک مرکزی از منتفی شدن این برنامه مبنی بر وارد کردن چک پولهای درشت ۲۰۰ هزار تومانی به بازار خبر می دهد.
.
همچنین در مورد ایران چکهای ۵۰ هزار تومانی نیز طی چند ماه گذشته برخی مباحث پیرامون آن مطرح شده بود. چندی پیش علی لاریجانی رئیس مجلس با استناد به بررسی‌ های هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین، انتشار ایران چک توسط بانک مرکزی را غیرقانونی اعلام کرده بود.
.
علی لاریجانی در روزهای پایانی سال ۱۳۹۰ نامه عدم تطبیق مصوبه بانک مرکزی در مورد انتشار ایران چک با قوانین را ابلاغ کرده و به دولت (بانک مرکزی) یک هفته مهلت داده بود تا در مدت زمان تعیین شده نسبت به توقف انتشار ایران چک های جدید اقدام کند.
.
در این نامه ضمن تأکید بر ممنوعیت رواج ایران چک، ۱۰ مورد مغایرت انتشار ایران چک با قوانین کشور گوشزد شده بود و مجلس از دولت خواسته بود به تخلفات خود در این زمینه پایان دهد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.