نرم افزارحسابداری صدگان

اشخاص حقیقی در مرحله اول راه‌اندازی بورس ارز امكان خرید و فروش ندارند

0 571

حسابداراپ

معاون بازار شركت بورس و اوراق بهادار گفت: اشخاص حقیقی در مرحله اول راه‌اندازی بورس ارز امكان خرید و فروش ارز را ندارند؛ زیرا طبق مقررات خرید و فروش ارز، قاچاق محسوب می‌شود و افراد برای سرمایه‌گذاری نیازی به خرید ارز ندارند.

.

علی صحرایی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: البته بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، به نیازهای خدماتی همانند تهیه ارز دانشجویی و مسافرتی در مراحل بعدی راه‌اندازی بورس ارز پاسخ داده می‌شود.

پندار سیستم

.
وی با اشاره به تشكیل كمیته‌ای متشكل از وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس كل بانك مركزی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مسوولان برای ساماندهی بازار ارز اظهار كرد: بورس ارز می‌تواند بازار معاملات ارز را ساماندهی كند.

.
معاون بازار شركت بورس و اوراق بهادار تصریح كرد: با راه‌اندازی بورس ارز، تقاضاكنندگان واقعی با توجه به مكانیزم‌های پیش‌بینی شده تقاضای خود را ارائه و دارندگان ارز از جمله صادركنندگان می‌توانند ارز خود را در این بازار عرضه كنند.

.
وی با اشاره به اینكه، بورس، بازار سامان یافته‌ای است كه پیش‌بینی می‌شود تغییرات نرخ ارز را كنترل و ساماندهی كند، اظهار كرد: قیمت ارز در این بازار از طریق عرضه و تقاضا تعیین شده و به تقاضاهای واقعی پاسخ داده می‌شود.

.
وی ادامه داد: منظور از تقاضای واقعی این است كه واردكنندگانی كه مجوز عرضه ارز را از سازمان توسعه و تجارت دریافت كرده‌اند، می‌توانند در این بازار ارز را خریداری كنند. 

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.