نرم افزارحسابداری صدگان

اجرای‌طرح جامع مالیاتی برای عده ای رانت ایجاد می‌کند.

0 571

حسابداراپ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه اجرای طرح مالیاتی برای عده ای رانت ایجاد می کند گفت: طی چند سال گذشته چندین طرح مالیاتی آزمون و خطا شده و طرح هایی که‌به صورت آزمایشی‌ اجرا می شوند جزو منفورترین طرح هاست و با افکار آکادمیک و اقتصادی همخوانی ندارد از این رو از طراحان طرح می خواهیم که جامع تر تصمیم بگیرند.

.

محسن صرامی فروشانی درگفت وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت، اظهارداشت: امروزه با گسترش علم اقتصاد اصطلاح آزمایشی معنا ندارد وطرح باید جامع و ورودی هایش قوی و نتیجه آن مشخص باشد .

.

نماینده مردم خمینی شهر درمجلس شورای اسلامی درادامه افزود: متاسفانه طرح  مالیاتی برای عده ای رانت ایجاد می کند وعده ای را زیرتیغ قرار می دهد از این رو از طراحان طرح می خواهیم که جامع تر تصمیم بگیرند.

.

وی درباره الکترونیکی شدن سیستم پرداخت مالیات درنظام جامع مالیاتی گفت: الکترونیکی شدن دریافت و پرداخت مالیات تاثیری درافزایش میزان مالیات ندارد و تنهادریافت وپرداخت مالیات را تسهیل می کند ودرکشورهایی کارایی داردکه مالیاتشان چه به صورت سنتی و چه الکترونیک است به صورت منظم سرسال پرداخت می کنند.

.

پندار سیستم

صرامی فروشانی اظهارداشت: این طرح جامع نیست و مبین دریافت مالیات با قدرت حاکمیتی از صاحبان ثروت کلان نخواهد بود چرا که صاحبان ثروت که از پرداخت مالیات شانه خالی ومجالی برای پرداخت کمترین مالیات را پیدا می کنند.

.

نماینده مردم خمینی شهر درمجلس گفت: درراستای تدوین طرح جامع مالیاتی بهتر است که وضعیت دریافت و پرداخت مالیات و طرح های موفق مالیاتی که درکشورهای مشابه از نظر اقتصادی و اجتماعی اجرا شده است را مورد بررسی قرار داده وطرح جامعی تهیه شود.

.

وی با تاکید بر این که  دولت دراجرای طرح های اقتصادی دست از آزمون و خطا بردارد اظهارداشت: نظرات شخصی درتصمیمات اقتصادی بر نظرات آکادمیک و دانشگاهی چیره است.

.

صرامی فروشانی به اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده درصنف طلا فروشان اشاره کرد و یادآورشد: چندین بار به وزیر اقتصاد هشدار داده شده است  که آغاز اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده از صنف طلا فروشان ۵ میلیون فرصت شغلی را تهدید می کند و سرمایه ها را به سمت کشورهای حوزه خلیج فارس می برد چرا که این کشورها احترام بیشتری برای سرمایه گذار و کارآفرین قایلند.

.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه پرداخت مالیات باید با عشق و علاقه و امید به خدمات رسانی باشد گفت: متاسفانه مالیات دریافتی از هر شهری متناسب با خدمات رسانی به آن شهر نیست وپول ها صرف باندهای قدرت و ثروت وجاهایی که نباید می شود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.