- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

آموزش تصویری دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی

پایگاه اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی به تازگی امکانی را فراهم کرده است که بیمه شدگان این سازمان می‌توانند به اطلاعات و سوابق بیمه‌ای خود دست پیدا کنند که در این گزارش به آموزش روش استفاده از این سامانه می‌پردازیم.

.

یکی از مشکلات و دغدغه‌های همیشگی کارگران و دیگر بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، مساله عدم دسترسی به سوابق بیمه‌ای است، این دغدغه زمانی بیشتر می‌شود که افراد در طول دوران خدمت خود، در چندین محل متفاوت کار و خدمت کرده باشند.

.

به گزارش ایلنا، پایگاه اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی، به نشانی اینترنتی www. Tamin. ir به تازگی امکانی را فراهم کرده است که کارگران، کارمندان و کلیه بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی می‌توانند به اطلاعات بیمه‌ای خود اعم از بیمه گذار، تاریخ آغاز و پایان بیمه و… دست پیدا کنند که در این گزارش به روش استفاده از این سامانه می‌پردازیم.

.

آموزش تصویری دریافت سوابق بیمه‌ای

ورود به صفحه اصلی سایت اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی به نشانی www. Tamin. ir نخستین گام برای دستیابی به سابقه بیمه است.با ورود به این صفحه، و در سمت چپ صفحه، لینکی به نام «سامانه خدمات الکترونیک» وجود دارد که با کلیک بر روی آن،وارد صفحه بعدی برای دسترسی به سوابق بیمه ای می شوید.

.

.

 بعد از این مرحله، صفحه‌ای باز می‌شود که دارای ۵ لینک است، برای ادامه دسترسی به سوابق بیمه‌ای، همانطور که در تصویر آمده است باید بر روی لینک سوم، «سامانه مشاهده سوابق بیمه شدگان» کلیک کنید.

.

.

در صفحه‌ای که به روی شما باز می‌شود، لینک بزرگی به نام «ورود به سامانه مشاهده سوابق بیمه شدگان» وجود دارد که با کلیک بر روی آن، به آخرین مرحله از دسترسی به سابقه بیمه‌ای خود وارد می‌شوید.

.

.

 برای استفاده از این سامانه باید کدملی، شماره بیمه و سریال شناسنامه خود را در اختیار داشته باشید. کدملی شما بر روی کارت ملی، شماره بیمه شما، در دفترچه بیمه و تحت عنوان کد شناسایی بیمه و در ‌‌نهایت سریال شناسنامه شما، در بالای سمت راست شناسنامه شما درج شده است که با وارد کردن در قسمت‌های مشخص شده و کلیک بر گزینه مشاهده سوابق می‌توانید به سابقه بیمه‌ای خود دست پیدا کنید.

.

.

نکته حائز اهمیت در این صفحه، کادری است که باید حروف و اعداد مشخص شده در قسمت سفید رنگ را در آن وارده کرده تا از هرزنامه شدن درخواست شما جلوگیری کند و بهترین پاسخ را ارائه دهد.

.

 

—————————————————————————————————–

لينك مرتبط:

 سامانه مشاهده سوابق بیمه شدگان [1]

.