نرم افزارحسابداری صدگان

پيش‌بيني‌ها از آينده طلاي جهان

0 730

حسابداراپ

روند معاملات در هفته جاري در حالي از بامداد ديروز آغاز شده كه قيمت طلا نوسان رو به پاييني را شاهد بود؛ اما براساس گفته كارشناسان، مهم‌ترين عوامل تاثيرگذار بر قيمت طلا در هفته‌هاي آينده، سياست‌هاي بانک مرکزي اروپا در افزايش يا ثبات نرخ بهره بانکي، نحوه اقدام اتحاديه اروپا در مقابله با بحران بدهي به وجود آمده در کشورهاي اين منطقه، سياست‌هاي تورم‌زدايي چين و نيز آمار داده‌هاي اقتصادي اين کشور، فستيوال‌هاي چين و هند، نرخ بهره بانکي فدرال رزرو و گزارش اداره کار آمريکا، بروز بلاياي طبيعي، بهاي نفت در بازارهاي جهاني و همچنين بروز تنش‌هاي سياسي در کشورهاي جهان خواهد بود.

.

تحليل تکنيکال طلا
به گزارش سايت شركت كارگزاري سي‌وو‌لكس كالا، با توجه به شواهد و اسيلاتورهاي موجود در تحليل تکنيکال، به نظر مي‌رسد روند بلند مدت طلا صعودي است، هرچند ممكن است طلا در اين بين اصلاح قيمت نيز داشته باشد.

.

برای هفته معاملاتی آتی اين پيش‌بيني وجود دارد که به احتمال زیاد، طلا در اين هفته با روندي صعودي همراه باشد. در اين صورت اگر طلا بخواهد روندي افزايشي داشته باشد، قيمت آن با عبور از نزديک‌ترين سطح مقاومتي مهم خود که ۱۶۸۰ دلار است به سطح مقاومت قيمتي ۱۷۰۰ دلار كه مقاومت تاريخي طلا نيز محسوب مي‌شود، رشد پيدا مي‌كند در غير ‌اين صورت چنانچه طلا بخواهد روندی نزولي داشته باشد، در صورت عبور از ساپورت قيمتي ۱۶۳۵ دلار، احتمال اينکه قيمت آن به سطح حمايت قيمتي ۱۶۱۰ دلار به ازاي هر اونس نزول پيدا کند، وجود دارد. 

.

در همین حال با توجه به اتفاقات اخير و چنانچه اتفاق غير‌منتظره‌اي رخ ندهد، پیش‌بینی می‌شود طلا در این هفته روندي صعودي داشته باشد، اگرچه ممکن است در این بين با نوسان نیز همراه شود و شواهد موجود در تکنیکال نیز از این پیش‌بینی حمایت مي‌كند.

.

پندار سیستم

.

آتي روي دور تكرار
قراردادهاي آتي سكه اگر چه روز گذشته با كاهش محسوس قيمت در نوسان بود، اما ارزش مبادلات به بالاي ۱۲۰ ميليارد تومان رسيد كه نسبت به روز ماقبل افزايش قابل توجهي داشت. البته با وجودي كه حجم معاملات به بالاي ۱۴ هزار قرارداد رسيد، اما تعداد موقعيت‌هاي تعهدي باز در هر يك از سررسيدها به رقم بالايي رسيد.

.

كارشناسان با اشاره به صحبت‌هاي مسوولان دولتي در قبال راه‌اندازي بورس كالا بر اين باورند معامله گران در شرايط كنوني احساس مي‌كنند روند بازار بيشتر نزولي است؛ اما واقعيت اين است كه به دليل پارامترهاي موجود كه به بيرون از بازار مربوط مي‌شود، ريزش قيمت‌ها موقتي است و ممكن است دادوستدها باز هم شيب صعودي به خود بگيرد، البته انتشار اخباري مبني بر خارج شدن محدوديت‌هاي ايران از دستور كار اتاق بازرگاني بين‌المللي و شفاف سازي‌ها در خصوص بورس ارز شرايط را بار ديگر نزولي كرده است.

.

جو منفي بازارهاي نقدي ارز و سكه بازار آتي را نيز هدايت كرد؛ اما سرمايه‌گذاران همچنان بر اين باورند انتظار براي روزهاي آينده استراتژي نهايي معامله‌گران آتي است؛ زيرا در دو روز گذشته براي هر يك از سررسيدها به خصوص سررسيدهاي نزديك همچون شهريورماه موقعيت‌هاي خريد و فروش به صورت تجمعي دنبال مي‌شد.

.

.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.