نرم افزارحسابداری صدگان

بازار كساد سكه

0 661

حسابداراپ

بازار قراردادهاي آتي سكه مدتي است كه در دامنه نوسان محدودي زير يك درصد تثبيت شده و حجم و ارزش مبادلات به دليل انجام ندادن معامله توسط بسياري از سرمايه‌گذاران با نزديك شدن به اجلاس سران تهران و تعطيلي چند روزه، كاهش محسوسي داشته است. 


.
معامله‌گران بر اين باورند تا قبل از نشست تهران قرار بود دولت اقداماتي در خصوص تثبيت نرخ ارز انجام دهد؛ اما تاكنون تصميمي در اين باره اتخاذ نكرده و شايد به همين دليل بوده كه قيمت دلار در بازار آزاد در همان محدوده ۲ هزار تومان تثبيت شده است.

.
احمد بيات يكي از كارشناسان اقتصادي با بيان اينكه بازار آتي متاثر از اونس طلاي جهاني نوسان اندكي را تجربه كرده، افزود: معامله‌گران سعي مي‌كنند با توجه به كاهش نوسانات و انتظار براي كاهش بيشتر قيمت دلار در آينده دادوستدهايشان را به بعد از برگزاري اجلاس سران موكول كنند. به باور بيات با وجودي كه ترس از خريد سكه و انتظار از كاهش قيمت دلار همچنان روي روند معاملات تاثيرگذار است؛ اما دلار و اونس جهاني همواره فاكتورهاي تاثيرگذاري بر روند دادوستدها بوده‌اند. 

پندار سیستم

.
به گفته اين كارشناس بازار آتي با وجودي كه حباب منفي قيمت‌ها ادامه دارد؛ اما انتظارات كاهشي در بازار ارز و منفي شدن قيمت سكه براساس پيش بيني‌ها باعث شده سكه زير ارزش ذاتي معامله شود. اين در شرايطي است كه انتشار برخي گمانه‌زني‌ها پيرامون موضوع بازگشت ارز تك نرخي و عوامل برون‌زاي سياسي تاثيرگذار موجود در بازار باعث شده نوسانات قيمتي به پايين‌ترين سطح ممكن برسد. 

.
فعالان معتقدند دولت تصميمي در خصوص افزايش قيمت دلار و تغييرات بازار ارز نگرفته و همه منتظر راه‌اندازي بورس ارز هستند. در مجموع، ديروز روند مبادلات در دادوستدهاي صبح كاهشي و در دادوستدهاي عصر افزايشي بود. 

.
قيمت سكه سررسيد شهريورماه با كاهش ۰۸/۰ درصدي در مبادلات صبح و افزايش ۷۴/۰ درصدي در مبادلات عصر در محدوده ۸۱۰ تا ۸۱۷ هزار تومان، سررسيد مهرماه با كاهش ۰۶/۰ درصدي در مبادلات صبح و افزايش ۷۴/۰ درصدي در مبادلات عصر در محدوده ۸۴۰ تا ۸۴۷ هزار تومان، سررسيد آبان‌ماه با كاهش ۲۲/۰ درصدي در مبادلات صبح و افزايش ۶۱/۰ درصدي در مبادلات عصر در محدوده ۸۸۵ تا ۸۹۲ هزار تومان، سررسيد آذرماه با كاهش ۱۴/۰ درصدي در مبادلات صبح و افزايش ۶۲/۰ درصدي در مبادلات عصر در محدوده ۹۱۰ تا ۹۱۷ هزار تومان قرار گرفت.
.

.

منبع : دنیای اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.