- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

کارفرمايان کم درآمد از تخفيف در پرداخت حق بيمه برخوردار مي شوند.

مدير کل تامين اجتماعي استان گفت:کارفرمايان کم درآمد هم مي توانند با استفاده از تخفيف در پرداخت حق بيمه تحت پوشش تامين اجتماعي قرار گيرند.

.

محمد قوامي روز شنبه در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا افزود: کليه کارفرماياني که نامشان در ليست ارسالي از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد، مي توانند از اين تخفيف بهره مند شوند.

.

وي با بيان اينکه دولت ۳۷ درصد از حق بيمه اين افراد را پرداخت و الباقي توسط فرد پرداخت مي شود، گفت: کارفرمايان مي‌توانند با مراجعه به شعبات تامين اجتماعي نسبت به قرار گرفتن تحت پوشش بيمه و بهره مندي از خدمات اقدام نمايند.

.

قوامي با اشاره به اينکه نام نويسي از اين کارفرمايان آغاز شده است، گفت: بيمه اين افراد نيز همانند ساير بيمه شدگان تامين اجتماعي خدماتي از جمله دفترچه درمان و مزاياي بازنشستگي را شامل مي شود و صرفا به دليل برخورداري از شرايط خاص از تسهيلات دولت در اين زمينه بهره مند مي گردند.

.

وي اظهارداشت: به دنبال اين هستيم تا هر چه بيشتر گروههاي جديد را شناسايي کنيم و تحت پوشش تامين اجتماعي قرار دهيم. قوامي گفت:يکي از اهداف مهم دولت که در قانون برنامه پنجم توسعه نيز بر آن تاکيد شده است ،بهره مندي کليه اقشار جامعه از خدمات بيمه است.

.

مدير کل تامين اجتماعي خراسان رضوي افزود: هم اينک بيش از دو ميليون و ۱۰۸ هزار نفر در خراسان رضوي تحت پوشش تامين اجتماعي هستند .

.