نرم افزارحسابداری صدگان

واکنش رییس سازمان مالیاتی به خانه‌های خالی

0 631

حسابداراپ

کارشناس سازمان امور مالیاتی: جریمه به جای مالیات منطقی‌تر است.
رییس سازمان امور مالیاتی کشور در اولین واکنش خود به درخواست وزارت راه و شهرسازی برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی، خواستار اعلام دقیق جزئیات یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه که مرکز آمار ایران اخیرا از وجود آنها خبر داده بود، شد.

.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، درحالی که از روزهای آغازین مطرح شدن درخواست دولت برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیاتی کشور با غیرقانونی خواندن این اقدام مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده‌اند، علی عسگری، معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان امور مالیاتی کشور روز گذشته به خبرگزاری ایلنا اعلام کرد:

.

دولت در صورتی که درخواست اعمال مالیات بر خانه‌های خالی را دارد، باید در وهله اول مشخصات دقیق این واحدها را به سازمان امور مالیاتی اعلام کند.

.
معاون وزیر اقتصاد برای نشان دادن اینکه این موضوع عملا منتفی و نشدنی است گفته که پیش شرط این کار داشتن آمار دقیق از مشخصات واحدهای خالی است.

پندار سیستم

.
اصرار بر مالیات بیهوده است
اما در همین زمینه، معاون دفتر پژوهش و بهبود فرآیندهای سازمان امور مالیاتی با رد تصویب هرگونه طرح برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی گفت: برخی اخبار منتشر شده در این زمینه از زبان معاون وزیر اقتصاد، ناشی از برداشت نادرست بعضی خبرنگاران است.

.
مجید صفری افزود: اساسا تاکنون، هم به صورت شفاهی و هم در قالب گزارش‌های مکتوب اعلام کرده‌ایم که دریافت مالیات از خانه‌های خالی مغایر با قانون، شرع و فاقد ضمانت اجرایی است و وزارت راه‌وشهرسازی نباید برای برطرف کردن مشکلات خود در این زمینه خواهان استفاده از ابزارهای مالیاتی شود.

.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اجرایی برای تشخیص خانه‌های خالی و اینکه کدامیک از این خانه‌ها مشمول دریافت مالیات می‌شوند امری محال است، تصریح کرد: با توجه به وجود این موانع می‌توان در قالب عوارض یا جریمه از تعداد خانه‌های خالی کاست، اما مالیات بر خانه‌های خالی اساسا هیچ توجیهی ندارد.

.

صفری گفت: وزارت راه و شهرسازی اگر درصدد استفاده از ابزارهای مالیاتی است باید کار را به ما محول کند و اگر سازمان امور مالیاتی اعلام می‌کند که این کار نشدنی است نباید اصرار بیهوده شود.

.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.