نرم افزارحسابداری صدگان

نيازمنـد اصلاح و تجديدنظر در ساعـات كـار هستيم.

0 512

حسابداراپ

بخش عمده‌اي از كاهش ساعات مفيد كار در ادارات و بنگاههاي اقتصادي مربوط به عوامل انساني و حمايت نشدن كارفرما و توليدكننده است.

.

هادي ابوي ـ سخنگوي كانون عالي انجمنهاي صنفي كارگران سراسر كشور ـ با بيان اين مطلب به خبرنگار تعاون و اشتغال ايسنا، گفت: متاسفانه جايگاه و رتبه كشورمان به لحاظ داشتن ساعات كار مفيد بسيار پايين است كه اين امر به عوامل مختلفي بستگي دارد.

.

وي بخش عمده‌اي از كاهش ساعات مفيد كاري را مربوط به نيروي انساني دانست و ادامه داد: نيروي انساني به انگيزه كار و مهمتر از آن امكانات و خدماتي كه در اختيار مي گيرد نياز دارد تا توليد با كيفيتي داشته باشد.

.

ابوي حمايت نكردن از كارفرما و توليدكننده را يكي ديگر از علل كاهش ساعت مفيد كار برشمرد و با بيان اينكه اگر كارفرما حمايت شود كالاي با كيفيت توليد مي كند، افزود: كارفرمايي كه به عنوان توليدكنند‌ه حمايت نمي شود ناچار است به شيوه روزمره و معمول مجموعه خود را اداره كند در نتيجه به كيفيت توليدش چندان بهايي نمي دهد.

.

پندار سیستم

وي گفت: متاسفانه در بحث حمايت از توليد و صادرات بعضا با تبعيض‌هايي روبرو هستيم به نحوي كه مشاهده مي شود يك صادركننده به دليل قدرت چانه‌زني به راحتي ارز واردات در اختيار مي گيرد و در مقابل توليدكننده‌اي كه براي توليد خود به شدت نيازمند مواد اوليه است ناچار است يا از مبادي غيرمجاز اقدام به واردات مواد اوليه كند يا اينكه با شرايط موجود كنار آمده و توليد بي كيفيت به بازار عرضه كند.

.

به گفته سخنگوي كانون عالي انجمنهاي صنفي كارگران سراسر كشور عدم حمايت از توليدكننده موجب مي شود تا كارفرما در پرداخت به موقع حقوق و دستمزد نيروي كار خود هم دچار مشكل شود كه اين امر در عملكرد و بازدهي مجموعه توليدي تاثيرگذار است.

.

وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا امروز كار فردي در بنگاهها بر كار جمعي ارجحيت دارد؟ گفت: با وجود آنكه انجام كار جمعي و گروهي در دين مبين اسلام سفارش شده است ولي نگاه به فعاليت بخشهاي خصوصي و تعاوني در كشور كمرنگ است و لذا كارفرمايان در مجموعه‌هاي جمعي به دليل اينكه بايد پاسخگوي سهامداران خود باشند و موانع و مشكلات زيادي پيش رو دارند، كار فردي را ترجيح مي دهند.

.

ابوي در بخش ديگري از گفت وگو با ايسنا اصلاح ساعات كار را مورد تاكيد قرار داد و با بيان اينكه تعيين ۸ ساعت كار نمي تواند ملاك افزايش بهره‌وري يك كارخانه يا بنگاه اقتصادي به شمار آيد، افزود: بسياري از مشاغل مانند رانندگان ناوگان ترابري بين شهري و درون شهري بيش از ۸ ساعت و تا ۱۲ ساعت در روز هم كار مي كنند و در مقابل برخي مشاغل هستند كه با كمتر از اين رقم هم كار مفيد ندارند.

.

به اعتقاد سخنگوي كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارگران سراسر كشور، تعيين يك ساعت مشخص در ادارات يا صنوف عملا ممكن نيست و اين امر در سايه اصلاح قانون كار و تجديدنظر در ساعتهاي كار قابل بررسي است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.