- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

مهلت ۷.۵ ماهه پیمانکاران برای پرداخت مالیات ارزش افزوده

.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی از ارائه مهلت میانگین ۷.۵ ماه به شرکت‌های پیمانکاری برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

..

 به گزارش رسانه مالياتي ايران، عليرضا طاري‌ بخش در خصوص مشکل انجمن شرکت‌هاي پيمانکاري در خصوص دريافت ديرهنگام دستمزد پيمانکاري و پرداخت به موقع ماليات بر ارزش افزوده قبل از دريافت وجه دستمزد، گفت:

.

در قانون ماليات بر ارزش افزوده تکليف شده تاريخ صورتحساب يا تاريخ ارائه خدمات هر کدام مقدم بود، ماليات ارزش افزوده بر اساس آن گرفته مي‌شود و اين يک مطالبه قانوني است که از شرکت‌هاي خدمات و مهندسي طلب مي‌شود.

.

وي افزود: با توجه به مهلت قانوني که در پايان هر فصل سه ماهه ارائه اظهار‌نامه‌هاي ماليات بر ارزش افزوده از يکم تا ۱۵ ماه بعدي دريافت مي‌شود، در مورد پيمانکار‌اني که در گرفتن وجه دستمزد خدمات پيمانکاري با تأخير مواجه هستند، معمولا تقسيط ۵ تا ۶ ماهه نيز علاوه بر مهلت قانوني انجام مي‌شود.

.

معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي ، تصريح کرد:

معمولا شرکت‌هاي پيمانکاري و خدمات فني و مهندسي که طرف حساب با شرکت‌هاي دولتي هستند، اين مهلت ۷ تا ۸ ماهه را دريافت مي‌کنند، اما شرکت‌هايي که براي بخش خصوصي و عمومي غيردولتي خدمات ارائه مي‌کنند، سازمان امور مالياتي معتقد است، آنها بايد حساب خود را با شرکت‌ها به صورت شخصي تسويه کرده و ماليات خود را به موقع ابراز و پرداخت کنند.

.

وي ادامه داد: مهلت قانوني فقط براي شرکت‌هاي پيمانکار که طرف قرارداد با دولت و شرکت‌هاي دولتي هستند، تمديد مي‌شود، اما براي نهاد‌هايي مانند شهرداري که معمولا رقم قابل توجهي از عوارض ماليات ارزش افزوده دريافت مي‌کنند، بايد پول پيمانکاران را به موقع پرداخت کنند.

.

طاري‌بخش خاطرنشان کرد: شرکت‌هاي پيمانکاري طرف قرارداد با دولت علاوه بر مهلت قانوني سه ماهه معمولا ۵ تا ۶ ماهه ديگر به عنوان مهلت تقسيط براي پرداخت ماليات بر ارزش افزوده مي‌گيرند.

.

منبع : سایت سازمان امور مالیاتی

.