نرم افزارحسابداری صدگان

معاملات بازار طلا به شدت كاهش یافته است.

0 525

حسابداراپ

رییس اتحادیه طلا و جواهر كشور از كاهش شدید معاملات بازار طلا خبر داد و گفت:‌ میزان معاملات بازار طلا به طور سنتی در ماه مبارك رمضان كاهش می یابد.

.

محمد كشتی آرای رییس اتحادیه طلا و جواهر كشور به ایرنا افزود: ‌علاوه بر این امر در فصل تابستان برخی از كارخانجات و واحدهای تجاری تعطیلات تابستانه را سپری می كنند و همین امر نقش موثری در كاهش میزان معاملات بازار طلا دارد.

پندار سیستم

.

 وی ادامه داد: افزایش نرخ دلار بر قیمت سكه و طلا در بازار تاثیرگذار بوده به نحوی كه نرخ ارز تعیین كننده قیمت طلا شده است. كشتی آرای با بیان آن كه،‌ نرخ طلا در بازارهای جهانی در روزهای گذشته بین ۵ تا ۱۰ دلار نوسان داشته است،‌ اظهار داشت:‌ با وجودی كه تغییرات نرخ جهانی طلا به میزان زیادی نبوده، اما قیمت طلا و سكه در ایران با افزایش همراه شده است و این امر نشان دهنده تاثیر پذیری قیمت ها در این بازار از نرخ دلار است.

.

وی درباره تاثیر راه اندازی بورس ارز در بازار طلا گفت: هر چند راه اندازی بورس ارز معاملات ارزی را شفاف تر می كند، اما بهتر است نرخ ارز تثبیت شود. رییس اتحادیه طلا و جواهر كشور با بیان آن كه، نوسانات ارزی بر تصمیم گیری فعالان اقتصادی تصمیم گذار است،‌ تصریح كرد: نوسانات بازار ارز هم اكنون بازار طلا را با ركود همراه كرده است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.