نرم افزارحسابداری صدگان

متقاضیان الصاق بارکد کالا در کف بازار، فقط تا ۱۵ مرداد ماه فرصت دارند.

0 655

حسابداراپ

مدیر پروژه شبنم وجود بارکد تقلبی را در بازار به کل تکذیب کرد و گفت: به هیچ عنوان امکان ایجاد بارکد دو بعدی تقلبی وجود ندارد.

.

به گزارش روابط عمومی طرح شبنم به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامرضا نوری‌زاده گسترش برخی شایعات مبنی بر وجود بارکدهای غیر همسان با کالاها یا تقلبی در بازار را ناشی از مقاومت مخالفان مواجهه با قاچاق دانست و گفت: برخی تلاش می‌کنند با انتشار اخبار غلط و شایعات درباره این پروژه جلوی پیشرفت آن را بگیرند. درحالیکه پروژه شبنم فرایندی به روز و حساب شده است و بر اساس زمان‌بندی و برنامه‌ریزی‌های تعیین شده با هدف ساماندهی بازار و حمایت از تجار رسمی و قانون مدار پیش خواهد رفت.

.

 وی درباره زمان‌بر بودن الصاق شبنم روی کالاها که از سوی برخی واردکنندگان ابراز شده است نیز گفت: این فرایند مدام در حال کوتاهتر شدن است و در کمتر از ۲۴ ساعت بارکدها صادر می‌شود.

.

 وی افزود: در حال حاضر یک سری کالاهای که قبل از اجرای شبنم وارد بازار شده‌اند در کف بازار موجودند که باعث شده بازرسان را در تشخیص کالای دارای شبنم و فاقد آن دچار مشکل کنند به همین دلیل به صورت موقت و به این منظور که این سری از کالاها نیز بارکد دریافت کنند، فرایند نصب بارکد در کف بازار و خارج از فرایند واردات انجام می‌شود.

.

 وی افزود: این روال فقط تا تاریخ ۱۵ مرداد ماه سال جاری ادامه دارد و پس از این زمان ۵ گروه کالایی مشمول الصاق شبنم فقط در مبادی وارداتی بارکد دریافت می‌کنند. متقاضیان می‌توانند تا این تاریخ به اتحادیه مربوطه برای دریافت شبنم مراجعه کنند و پس از این تاریخ وجود کالای بدون بارکد در بازار پذیرفته نیست و به عنوان کالای قاچاق از بازار جمع آوری می‌شود.

پندار سیستم

.

 مدیر پروژه شبنم با بیان اینکه اجرای این طرح در بازار تلفن همراه کشور و آمار افزایش واردات رسمی گوشی در طول اجرای طرح شبنم نشان داد که این روند تا چه میزان بر مبارزه با کالای قاچاق تاثیرگذار است، افزود: هدف از اجرای این پروژه مواجهه با قاچاق است و اینکه احتمالا در اجرای کامل طرح مشکلاتی باشد طبیعی است اما مقاومتهایی که از سوی برخی افراد صورت می‌گیرد شبهاتی را موجب می‌شود.

.

 وی ادامه داد: واردکنندگان رسمی مثل مجمع عالی واردات از حامیان اجرای شبکه بازرسی و نظارت مردمی (شبنم) هستند و انتظار ما هم از سایر فعالان بازار این است که ما را در پیشبرد پروژه یاری دهند تا به لطف استفاده از ابزارهای نوین بازار کشورمان از وجود منحوس قاچاق پاک شود.

.

گفتنی است طرح شبنم به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین روشهای پیگیری و ردیابی کالا از یکم اردیبهشت ماه به طور رسمی در سراسر کشور آغاز شده است، در این طرح بیش از یازده گروه کالایی از طریق الصاق برچسب کد رهگیری شناسایی می‌شوند.

.

در حقیقت این طرح برای نشان دادن اصالت یک کالا و عدم قاچاق بودن آن استفاده می‌شود. رهگیری و شناسایی توسط یک گوشی موبایل که نرم‌افزار مربوطه در آن نصب شده‌ باشد، قابل انجام است.

.

 روش دیگر برای اطمینان از اصالت کالا، پیامک کردن کد ۱۶ رقمی روی کالا به سامانه‌ شبنم مشتری می‌تواند اطلاعات روی کالا را با اطلاعات دریافتی از سامانه تطبیق داده و در صورت مغایرت، به سیستم بازرسی گزارش دهد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.