نرم افزارحسابداری صدگان

صندوق توسعه ملی؛ اولین مشتری بورس ارز

0 635

حسابداراپ

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی اعلام کرد: با راه اندازی بورس ارز، این صندوق اولین مشتری آن خواهد بود که ارز را به ریال تبدیل و در اختیار بخش‌های صنعت و کشاورزی قرار می‌دهد. 

.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مهر، محمدرضا فرزین از انعقاد تفاهمنامه ۵۰۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی و سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱.۵میلیارد دلار برای طرحهای مختلف در بانک‌ها مسدودی انجام شده است.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی اظهار داشت: تاکنون با ۱۱ بانک قرارداد عاملیت منعقد شده است که تمام منابع مورد تفاهم باید به بخش‌های عمومی غیر دولتی ، تعاونی و خصوصی اختصاص یابد.

.

فرزین با تاکید بر اینکه از ۱۱.۵ میلیارد دلار مسدود شده در بانک‌ها ۲.۵ میلیارد دلار برای سال گذشته و ۹ میلیارد دلار برای امسال است، افزود: ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار بنگاه های غیردولتی عمومی، خصوصی و تعاونی بخش گردشگری قرار خواهد گرفت.

.

پندار سیستم

وی با اشاره به اینکه اگر منابع تفاهم نامه در سال جاری به مصرف نرسد، در سال آینده نیز قابلیت استفاده خواهد داشت، ادامه داد: آمادگی داریم بخشی از این منابع را در اختیار شرکتهایی که کار خرید صنایع دستی را انجام می دهند، قرار دهیم.

.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: در طول حدود دو سال از فعالیت صندوق، ۴۰ میلیارد دلار پس انداز صورت گرفته است و پیش بینی می شود منابع تا پایان سال به ۵۰ میلیارد دلار بالغ شود.

.

به گفته فرزین، برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی لازم است تا منابع ارزی مناسبی را نیز در اختیار داشته باشیم. متاسفانه در سال‌های اخیر تصویر نامناسبی از اقتصاد ایران به سرمایه گذاران نشان داده شده است.

.

وی از انعقاد ۲۸ میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار قرارداد صندوق توسعه ملی تا به امروز خبر داد و اظهار داشت: برای ۲۸۹ پروژه بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار مسدودی نیز در بانک‌ها انجام شد.

.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه طبق قانون باید ۲۰ درصد از منابع صندوق در سال‌جاری به صنعت و کشاورزی اختصاص یابد که تاکنون عملیاتی نشده است، افزود: با راه اندازی بورس ارز، صندوق توسعه ملی اولین مشتری آن خواهد بود که ارز را به ریال تبدیل و در اختیار بخش‌های صنعت و کشاورزی قرار می دهد.

و

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.