نرم افزارحسابداری صدگان

شکایت یک مؤسسه مالی

0 455

حسابداراپ

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از وصول شکایتی در خصوص “ادغام‌های موسسات مالی و اعتباری توسط بانک مرکزی” خبر داد.

.
به گزارش بینا، محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درباره اقدام بانک مرکزی برای ادغام برخی موسسات مالی و اعتباری به فارس اظهار داشت: ساماندهی موسسات مالی و اعتباری یک کار ضروری است که بانک مرکزی در حال انجام آن است.

.
وی افزود: موسساتی وجود دارند که منابع مالی آنها هزاران میلیارد است که باید مشخص شود این پول‌ها کجاست چرا‌که در برخی مواقع دیده شده این منابع صرف تاسیس و اداره شرکت‌ها شده است.

.
پورمختار اینگونه توضیح داد که برخی شرکت‌ها که با منابع مالی موسسات ایجاد شده‌اند، از طریق روزنامه‌ها و صداوسیما تبلیغات می‌کنند و باعث انباشت پول‌هایی می‌شوند که از مردم و بانک‌ها می‌گیرند که این تخلف است.

پندار سیستم

.
وی اضافه کرد: بانک مرکزی باید به درستی موسسات قرض‌الحسنه را تعریف کند چون این موسسات نمی‌توانند سپرده‌گیری و مانند بانک‌ها با سود بالا عمل کنند یا کار اعتباری انجام دهند.

.
پورمختار اظهار داشت: این تخلف‌ها باعث شده که بانک مرکزی این مسئله را به عنوان یک وظیفه دنبال کند و ما هم در بخش‌هایی که کار بانک مرکزی قانونی است، از او حمایت می‌کنیم.

.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در عین حال گفت که در حال حاضر مدیرعامل یکی از این موسسات در رابطه با نحوه ادغام این مؤسسه شکایتی را به این کمیسیون ارائه کرده است.

.
وی با تاکید بر رسیدگی به این شکایت در کمیسیون متبوعش متذکر شد: اگر در جایی به کسی اجحاف شود، اجازه این کار را نخواهیم داد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.