- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

شکایت از چک برگشتی در دفاتر پیشخوان

رئیس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضائیه اعلام کرد: از روز دوشنبه دادسراهای شمال تهران دادخواست چکهای برگشتی و بلامحل را قبول نکرده و شهروندان می بایست برای ثبت شکایت به دفاتر پیشخوان قضایی مراجعه کنند.

.
دکتر حمید شهریاری با اعلام اینکه هم اکنون ۲۸ دفترخانه از ۳۸ دفترخانه منتخب تهران خدمات پیشخوان قضایی ارائه می کنند به مهر گفت: از ابتدای مرداد تا ۱۵ مرداد ماه جاری ۶۰۰ درخواست شکایت و تشکیل پرونده در حوزه چکهای برگشتی و بلامحل از سوی شهروندان ثبت شده است.

.

وی افزود: این در حالی است که هنوز دادسراها و دادگاهها درخواستهای شکایت در پرونده های چکهای برگشتی شهروندان را دریافت کرده و ثبت می کنند. رئیس انفورماتیک قوه قضائیه اظهار داشت: البته پیش بینی ما این است که تا آخر مرداد این رقم به ثبت یکهزار دادخواست در حوزه چک برسد که حدود ۱۵ درصد ثبت شکایت چکهای بلامحل و برگشتی تهران را به خود اختصاص می دهد.

.

شهریاری اعلام کرد: از روز دوشنبه ۱۷ مرداد دادسراها و دادگاههای ناحیه یک (شمال تهران) مانند مجتمع عدالت و شهید صدر درخواست و ثبت شکایت در حوزه چک را قبول نکرده و شهروندان باید به دفاتر پیشخوان قضایی مراجعه کنند. این یک آزمایش است تا به مرور بتوانیم این روند را ادامه داده و در مرحله نخست ثبت تمامی پرونده ها و شکایات چک را از طریق دفاتر پیشخوان انجام دهیم.

.

بعد سایر دادسراهای تهران هم بر این اساس عمل خواهند کرد. رئیس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضائیه در پاسخ به اینکه آیا تعداد دفترخانه های تهران برای دفاتر پیشخوان قضایی افزایش می یابد گفت: فعلا قصد افزایش دفتر خانه نداریم و با همین ۳۷ دفترخانه عمل می کنیم.

.

البته ۵ دفترخانه را به دلیل آماده نبودن حذف کرده و ۵ تای دیگر جایگزین کردیم. برای ما سرعت عمل، تجهیزات و آمادگی برای ارائه خدمات به شهروندان در اولویت است.

.