نرم افزارحسابداری صدگان

سهام بزودی در بورس تهـران بیمـه می‌شود

0 565

حسابداراپ

از هفته آینده اختیار فروش تبعی سهام در بورس عرضه خواهد شد

براساس مصوبه جلسه روز دوشنبه، مورخ ۱۶/۰۵/۱۳۹۱ شورای عالی بورس مبنی‌بر اجرای طرح بیمه سهام ازطریق “عرضه اختیار فروش تبعی برای سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران”، خریداران سهام ضمن آنکه از کسب حداقل سود معادل اوراق مشارکت اطمینان پیدا می‌کنند، می‌توانند به کسب سودهای بیشتر ناشی از افزایش قیمت سهام در آینده امیدوار باشند.

.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تصویب طرح بیمه کردن سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، در جلسه روز گذشته شورای عالی بورس خبر داد.

.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، دکتر علی صالح‌آبادی با بیان اینکه در جلسه عصر روز دوشنبه شورای عالی بورس که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و در دفتر وزیر برگزار شد، طرح بیمه‌کردن قیمت سهام پذیرفته شده در بورس تهران به تصویب شورا رسید، گفت: این طرح از هفته آینده در بورس اوراق بهادار تهران اجرایی خواهد شد.

.

سخنگوی سازمان بورس در تشریح جزئیات این مصوبه گفت: براساس این طرح، اختیار فروش تبعی برای سهام بصورت روزانه ازسوی سهامداران عمده در بورس اوراق بهادار فروخته می‌شود، به این ترتیب، سهامداران با در اختیار داشتن سهم و اختیار فروش سهم مذکور، می‌توانند سهم خود را براساس قیمت مندرج در اختیار فروش، بیمه نموده و با اعمال اختیار فروش، ریسک احتمالی ناشی از افت قیمت سهام را مدیریت کنند.

.

پندار سیستم

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، سهامدار عمده نیز متعهد می‌گردد تا براساس قیمت اعمال تعیین شده در شرایط اختیار فروش که بالاتر از قیمت روز سهم و حداقل به میزان سود روزشمار اوراق مشارکت خواهد بود، در سررسید با دارندگان این اختیارات تسویـه نماید.

.

رئیس سازمان بورس با اشاره به اینکه این طرح براساس اعتقاد سهامداران عمده به سهام شرکت‌های تحت کنترل خود و به درخواست بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ و همچنین سرمایه‌گذاران، تدوین و به تصویب شورای عالی بورس رسید، افزود: اجرای این طرح نقش موثری در مدیریت ریسک سرمایه‌گذاری در بورس، اطمینان‌بخشی به سهامداران و ایجاد جذابیتی فراتر از بازار پول برای بازار سرمایه خواهد داشت و از این رو، تحولی اساسی در نحوه اداره بازار اوراق بهادار به شمار می‌رود.

.

سخنگوی سازمان بورس ادامه داد از دیگر مزایای طرح این است که سرمایه‌گذاران بازار سهام با داشتن این اختیار فروش، ضمن آنکه از کسب حداقل سود معادل اوراق مشارکت اطمینان پیدا می‌کنند، می‌توانند به کسب سودهای بیشتر ناشی از افزایش قیمت سهام در آینده امیدوار باشند، زیرا ابزار جدید، ضمن آنکه کسب سود حداقلی را تضمین می‌کند، مانعی برای کسب سودهای بیشتر در بازار سهام ایجاد نخواهد کرد.

.

دکتر صالح‌آبادی گفت: دستورالعمل مربوطه، تحت عنوان “دستورالعمل اجرایی عرضه اختیار فروش تبعی برای سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران” آماده شده و با توجه به فراهم شدن بسترهای فنی موردنیاز برای اجرای این طرح، طرح مذکور از هفته آینده در بورس اجرایی خواهد شد.

.

وی افزود: اولویت اجرایی اول این طرح، ۳۰ شرکت‌ برتر بورس خواهند بود، اما اجرای این طرح برای سایر شرکـت‌ها نیز امکان‌پذیر است.

.

پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه بزودی دستورالعمل اجرایی عرضه اختیار فروش تبعی برای سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران را منتشر خواهد کرد.
.
محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.