- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

سكه از دلار كپي مي‌كند

بازار سكه اين بار باز هم تحت تاثير نوسانات دلار با نوسان رو به بالايي همراه بود. آنچه براساس شنيده‌ها مطرح شده اين است كه معامله‌گران هرگونه تصميم درخصوص تعيين نرخ ارز مرجع را به عنوان مهم‌ترين فاكتور تاثيرگذار قلمداد مي‌كنند.

.

سرمايه‌گذاران بر اين باورند بازار آتي و نقدي سكه به تاثير از اخبار مربوط به مصوبه جديد ارزي دولت در خصوص ارز حاصل از صادرات مجدد كالاهاي وارداتي با نرخ مرجع و از سويي تاكيد بانك مركزي مبني بر اينكه تغيير نرخ ارز مرجع تنها پيشنهاد از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و اين پيشنهاد منتفي شده است، با تداوم التهاب همراه بود.

.

كارشناسان انتشار هر گونه خبر در شرايط فعلي با هر سمت و سويي را ملتهب و مبهم ترسيم كرده‌اند و بر اين باورند تا زماني كه دولت در صدد كاهش اختلاف قيمت‌ها در بازار آزاد و نرخ مرجع نباشد نمي توان به بهبود اوضاع اميدوار بود. البته معامله قراردادهاي آتي همچنان منتظر آينده است، زيرا اگر چه در شرايط كنوني حباب منفي ادامه دارد، اما همچنان ترس از ريزش معامله‌گران حالت انتظار را براي بازار ايجاد كرده است.

.

البته اين افت هم تنها به صورت مقطعي و موقت خواهد بود. در بازار ديروز مسير قيمت‌ها رو به بالا بود. قيمت سكه سررسيد مردادماه با افزايش ۵۶/۲ درصدي در محدوده ۷۸۷ تا ۷۹۸ هزار تومان، سررسيد شهريورماه با افزايش ۸۸/۱ درصدي در محدوده ۸۱۱ تا ۸۲۳ هزار تومان، سررسيد مهرماه با افزايش ۳۰/۱ درصدي در محدوده ۸۴۴ تا ۸۵۳ هزار تومان و سررسيد آبان‌ماه با افزايش ۱۳/۱ درصدي در محدوده ۸۸۶ تا ۸۹۶ هزار تومان قرار گرفت.

.

.

منبع : دنياي اقتصاد

.