نرم افزارحسابداری صدگان

سكـوت بانكـي در مـورد تسويه حساب ارزي

0 726

حسابداراپ

هرچند از پايان زماني كه رييس كل بانك مركزي وعده داده بود با بانك‌ها تسويه حساب ارزي مي‌كند چند روزي مي‌گذرد و عمليات انجام تسويه حساب نيز آغاز شده اما هنوز از اعلام نتايج اين بررسي خبري نيست.

.

به گزارش خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، طبق اعلام فرشاد حيدري، مدير عامل بانك ملي، رييس كل بانك مركزي در نشست اوايل تير ماه امسال با مديران عامل بانك‌ها وعده داده بود كه عمليات تسويه حساب ارزي با بانك‌ها تا پايان تير ماه امسال انجام شود.

.

اين موضوع مورد تاييد ولي‌الله سيف، مدير عامل بانك كارآفرين نيز بوده اما با وجود گذشت بيش از ۱۰ روز از اتمام آن مدت موعود هنوز از انتشار جزييات اين تسويه حساب خبري نيست.

.

اين در حالي است كه طبق آنچه مقامات بانكي پيش از اين ابراز كرده‌ بودند تسويه حساب ارزي بانك مركزي با بانك‌ها آغاز شده است.

.

پيگيري‌ها حاكي از اين است كه اين پروسه آغاز شده و پشت سر هم بانك‌ها در جلساتي با بانك مركزي كار تسويه حساب را انجام خواهند داد.

.

كوثري، مدير امور بين‌الملل بانك مسكن با تاييد اينكه كارهاي بررسي و تسويه حساب در حال انجام است به ايسنا گفته بود: اين اقدامات انجام شده و اكنون كارهاي اداري اين كار در حال انجام است و تسويه حساب انجام خواهد شد.

پندار سیستم

.

مدير عامل بانك كارآفرين نيز گفته بود: بازرسان بانك مركزي در بانك‌هاي مختلف حضور پيدا كرده و به اين مساله‌ رسيدگي كردند و در شرف انتهاي به رسيدگي‌ها هستند.

.

بر اساس اين بررسي‌ها مبالغي كه از بانك‌ها برداشته شد، در صورتي كه بانكي تخلف نداشته باشد آن پول بر مي‌گردد و در مورد بانك‌هايي كه احيانا تخلفي داشتند، طبيعتا در حد تخلف از آن منابع برداشته مي‌شود و بقيه‌ آن تسويه حساب خواهد شد. من مي‌دانم كه اين چنين برنامه‌اي را بانك مركزي در پيش دارد.

.

محمود بهمني، رييس كل بانك مركزي در مورد علت برداشت بانك مركزي از حساب بانك‌ها اظهار كرده بود: ما براساس مصوبه‌اي كه از هيات دولت داشتيم، بايد ۸۷ هزار و ۶۲۵ ميليارد ريال حساب بانك‌ها به دليل تخلفي كه در فروش ارز انجام شده بود، برداشت مي‌كرديم، اما از آنجا كه فكر مي‌كرديم بانك‌ها ممكن است اين مبلغ را نداشته باشند، يك سوم آن را معادل ۳۰ هزار ميليارد ريال از حساب بانك‌ها برداشتيم.

.

پس از اين سخنان رييس كل بانك مركزي مديران عامل برخي بانك‌ها نسبت به اين موضوع واكنش نشان دادند و صراحتا اعلام كردند كه انحراف در مصارف ارزي نداشتند.

.

طبق آنچه تاكنون از سوي بانك‌ها يا مديران عامل بانك‌ها ابراز شده بانك‌هاي پاسارگاد، تجارت، ملي،‌ رفاه، ملت، کارآفرین، اقتصادنوین و پارسیان گزارش ارزي خود را به بانك مركزي داده‌اند.

.

با وجود اين، هنوز در مورد انجام كار تسويه حساب با بانك‌ها خبري منتشر نشده و پيگيري‌هاي خبرنگار ايسنا از بانك‌ها نيز نتيجه‌اي نداشته است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.