نرم افزارحسابداری صدگان

دور جدید واگذاری سکه های پیش فروش آغاز شد

0 583

حسابداراپ

.

بانک مرکزی تعهد واگذاری نزدیک به دو میلیون قطعه سکه بهارآزادی پیش فروش شده را در این مرحله به عهده دارد که قرار است به تدریج و متناسب با زمان پیش خرید با دریافت پنج درصد مالیات بر ارزش افزوده تحویل پیش خریداران کند.

.

واگذاری مرحله سوم سکه های پیش فروش شده از امروز سوم مرداد ماه در شعب بانک ملی آغاز شد.

.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، بانک مرکزی تعهد واگذاری نزدیک به دو میلیون قطعه سکه بهارآزادی پیش فروش شده را در این مرحله به عهده دارد که قرار است به تدریج و متناسب با زمان پیش خرید با دریافت پنج درصد مالیات بر ارزش افزوده تحویل پیش خریداران کند.

.

دراین مرحله نیز پیش خریداران سکه می توانند به جای دریافت آن از اوراق گواهی سپرده با نرخ سود ۲۰ درصد به عنوان ابزار جایگزین اختیاری استفاده کنند.

.

همچنین از امروز پیش خریداران سکه که زمان تحویل سکه آنان فرا رسیده می توانند با انصراف از دریافت سکه ، وجه آن را دریافت کنند .

پندار سیستم

.

قرار است ،بانک مرکزی نرخ خرید سکه را در آغاز هر روز به بانک ملی اعلام و وجه سکه ها به متقاضیان پرداخت شود.

.

همچنین از افرادی که با انصراف از دریافت سکه وجه آن را مطالبه می کنند مالیات بر ارزش افزوده دریافت نمی شود.

.

یادآور می شود: درپنج مرحله پیش فروش سکه تمام بهار آزادی که از بهمن سال گذشته آغاز شد، در مجموع ۹ میلیون و۳۱۸ هزار قطعه سکه تمام بهارآزادی پیش فروش شد که تاکنون هفت میلیون و ۳۶۸ هزار قطعه ( ۷۹ درصد) تعیین تکلیف شده است.

.

همچنین بیش از۴۶ درصد افراد کمتر از ۱۰ سکه و هشتاد درصد آنها نیز کمتر از ۳۰ قطعه پیش خرید کردند که این ارقام نشان دهنده آن است که بخش عمده پیش خریداران سکه در پی حفظ ارزش نقدینگی خود بوده اند.

.

بانک مرکزی پیش بینی کرد :با توجه به اینکه برخی از پیش خریداران سکه که زمان تحویل سکه آنان فرارسیده ، هنوز برای دریافت یا تعیین تکلیف آن مراجعه نکرده اند ، عملیات واگذاری سکه های پیش خرید شده تا پایان سال ادامه داشته باشد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.