نرم افزارحسابداری صدگان

تورم برای کالاهای اساسی مردم جداگانه اعلام شود.

0 691

حسابداراپ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نرخ تورم را کالاهای لوکس به ۲۲.۹ رسانده است، تأکید کرد: تورمی که مردم در جامعه احساس می‌کنند بیش از چیزی است که بانک مرکزی اعلام کرده است و تورم باید برای کالاهای اساسی مردم به شکل جداگانه اعلام شود.

.

موید حسینی صدر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت درباره نرخ اعلام شده تورم برای تیرماه که ۲۲.۹ درصد از سوی بانک مرکزی بیان شده است، گفت: این نرخ اعلامی مربوط به سبد کالاهای گسترده ای است که کالاهای لوکس نیز در آن چینش شده است.

.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی کالاهایی که بانک مرکزی در سبد کالایی خود چینش کرده هنوز گرانی به سراغ آنها نرفته است.

.

پندار سیستم

وی ادامه داد: علت پایین اعلام شدن نرخ تورم از سوی بانک مرکزی در قیاس با چیزی که مردم در جامعه لمس می‌کنند، همین سبد کالایی بانک مرکزی است.

.

حسینی صدر با بیان اینکه افزایش قیمت برخی کالاها تا ۲ برابر بوده است، تصریح کرد: باید قبول کرد که مردم در شرایط کنونی فشار اقتصادی بالایی را متحمل می‌شوند و باید برای برطرف کردن این فشار چاره اندیشی کرد.

.

وی بر اعلام نرخ تورم به شکل موردی و موضوعی تأکید کرد و گفت: باید تورم برای کالاهای مورد نیاز مردم یا مسکن که یکی از نیازهای جامعه ما است به شکل جداگانه اعلام شود.

.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مصوبه مجلس در قانون برنامه پنجم توسعه، تأکید کرد:  مرکز آمار ایران باید نرخ تورم اعلام کند نه بانک مرکزی و اگر این روند اعلام نرخ تورم ادامه داشته باشد مجلس برای انجام دقیق وظایف دستگاه‌ها ورود پیدا می‌کند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.