نرم افزارحسابداری صدگان

تعرفه بیمه اختیاری مازاد بیمه اجباری شخص ثالث کاهش یافت

0 800

حسابداراپ

بیمه مرکزی در بخشنامه‌ای آیین نامه شماره (۷۲) در خصوص تعرفه بیمه اختیاری (مازاد) مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را برای اجرا به مدیران عامل شرکت های بیمه ابلاغ کرد.

.

شورای عالی بیمه با تصویب آیین نامه ای جدید تعرفه بیمه اختیاری مازاد بر بیمه اجباری شخص ثالث را حداکثر معادل ۸۰ درصد تعرفه های مقرر در تصویب نامه دولت تعیین کرد.

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایسنا، بیمه مرکزی در بخشنامه‌ای آیین نامه شماره (۷۲) در خصوص تعرفه بیمه اختیاری (مازاد) مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را برای اجرا به مدیران عامل شرکت های بیمه ابلاغ کرد.

پندار سیستم

.

بر اساس این آیین نامه، حداکثر تعرفه بیمه اختیاری مازاد بر بیمه اجباری شخص ثالث معادل ۸۰ درصد تعرفه های مقرر در تصویب نامه ابلاغ شده دولت با عنوان “تعرفه حق بیمه و نحوه تقسیط و تخفیف در حق بیمه شخص ثالث” تعیین می شود.

.

این در حالی است که سایر ضوابط آن تصویب نامه از جمله نحوه اعمال تخفیف هایی بین ۱۰ تا ۷۰ درصد برای دارندگان وسایل نقلیه ای که به خود، به دیگران و در نتیجه به شرکت بیمه خسارت وارد نمی کنند نیز همچنان ادامه خواهد یافت.

.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آیین نامه شماره ۷۲ شورای عالی بیمه را در پنجم مرداد به مدیران عامل شرکت های بیمه ابلاغ کرد. این آیین نامه از تاریخ ابلاغ جایگزین آیین نامه شماره ۵۶ این شورا موسوم به آیین نامه تعرفه پوشش های مازاد مالی و بدنی بیمه مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ شده است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.